لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۴۸

دیدار مهدی کروبی با سه فعال سیاسی؛ سحام‌نیوز درباره حصر او: «می‌توان در انتظار اخبار بهتر بود»


سحام‌نیوز، رسانه نزدیک به مهدی کروبی، یکی از رهبران اعتراضات سال ۱۳۸۸، روز یکشنبه تصویری از دیدار او با سه فعال سیاسی منتشر کرد.

آقای کروبی از حدود ده سال پیش در حصر خانگی به‌سرمی‌برد، اما خانواده وی اعلام کرده‌اند که گشایش‌هایی در این زمینه برای او به وجود آمده است.

تصویر جدید که در خانه مهدی کروبی گرفته شده است، او را در کنار غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران، محمد قوچانی، روزنامه‌نگار، و محمدحسین کروبی، فرزند بزرگ آقای کروبی نشان می‌دهد. نفر چهارم نیز به نظر می‌آید قدرت‌الله علیخانی باشد که اخیرا تصویری از مهدی کروبی در خانه او منتشر شد.

سحام‌نیوز در کانال تلگرام خود نوشته است که غلامحسین کرباسچی و محمد قوچانی «پس از ۱۰ سال موفق شدند با حجت الاسلام و المسلمین مهدی کروبی دیدار و گفت‌وگو کنند».

به نوشته سحام‌نیوز، «این دو نفر از مد‌ت‌ها قبل در فهرست افرادی قرار داشتند که درخواست دیدار با رییس اسبق مجلس را داشتند و آقای کروبی هم برای دیدار با آنها ابراز تمایل کرده بود».

غلامحسین کرباسچی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ معاون آقای کروبی بود. محمد قوچانی نیز در ماه‌های منتهی به انتخابات سردبیری روزنامه اعتماد ملی، رسانه حزب مهدی کروبی، را بر عهده گرفته بود.

این گزارش می‌گوید که دیدار آقای کروبی با مهمانان خود در روز یکشنبه ۳۰ شهریور شش ساعت به طول انجامید که «آسیب‌شناسی مناسبات حاکمیت و اصلاحات از مباحث اصلی آن بود».

سحام‌نیوز در پایان نوشته که «با توجه به روند طی شده در دیدارها با آقای کروبی که اکنون از دایره روحانیون و نزدیکان به دیگر سیاسیون رسیده است، می‌شود در انتظار اخبار بهتری بود».

دیگر رهبر جنبش اعتراضی سال ۱۳۸۸، موسوم به جنبش سبز، میرحسین موسوی است که او نیز همراه همسر خود، زهرا رهنورد از حدود ده سال قبل در زندان خانگی به‌سرمی‌برد. اما بر خلاف آقای کروبی، هنوز دایره دیدارهای میرحسین موسوی از خانواده و نزدیکانش فراتر نرفته است.

XS
SM
MD
LG