لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۰۵

مراجعه بیش از ۳۲ هزار بیمار کرونایی به مراکز درمانی تهران در یک شبانه‌روز


رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران از مراجعه بیش از ۳۲ هزار نفر به مراکز درمانی پایتخت در یک شبانه‌روز گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلیل کوهپایه‌زاده روز پنج‌شنبه، ۱۹ فروردین، گفت که در روز گذشته حدود ۶ هزار نفر به مراکز سلامت و ۶ هزار و ۶۰۰ نفر به بیمارستان‌های تهران مراجعه کرده‌اند و با احتساب ۲۰ هزار نفر مراجعه به بخش خصوصی و مطب‌ها آمار نهایی مراجعه بیماران کرونایی در تهران به بیش از ۳۲ هزار نفر در یک روز می‌رسد.

علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا در تهران هم روز پنج‌شنبه، با تائید مراجعه بیش از ۱۲ هزار نفر به بخش‌های سرپایی بهداشتی و درمانی پایتخت در شبانه‌روز گذشته این آمار را «یک رکورد استثنایی» در طول ماه‌های اخیر عنوان کرد و گفت که بیش از هزار نفر هم در طی یک هفته گذشته در بیمارستان‌های تهران بستری شده‌اند.

به گفته آقای زالی، آمار بیماران بستری جدید کرونایی در تهران نسبت به روز قبل ۱۴ درصد و بیماران جدید بستری در بخش‌های ویژه ۱۰.۱ درصد رشد داشته است.

در همین حال نادر توکلی، معاون ستاد بیماری کرونا در تهران هم آمار بیماران کرونایی بستری‌شده در بیمارستان‌های استان تهران را ۵ هزار و ۴۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: «با ادامه این روند در چند روز آینده ظرفیت‌های بیمارستانی می‌تواند تکمیل شود.»

آقای توکلی در حالی که تعداد تخت‌های بیمارستانی فعال در استان تهران را ۲۰ هزار مورد اعلام کرد، گفت که حداکثر تختی که می‌تواند در اختیار بیماران کرونایی قرار داد، حدود ۹ هزار مورد است که با اضافه شدن هزار تخت اورژانس، تعداد آن می‌تواند به ۱۰ هزار تخت برسد.

همزمان با بحرانی شدن وضعیت کرونا در پایتخت، علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا در تهران تنها راه عبور از بحران فعلی را تعطیلی شهر و افزایش سرعت واکسیناسیون کرونا عنوان کرد.

در روزهای گذشته خبرهای ضدونقیضی از درخواست وزارت بهداشت ایران برای تعطیلی فوری چندهفته‌ای کل کشور به‌ویژه تهران منتشر شده بود.

اما استاندار تهران روز چهارشنبه، ۱۸ فروردین هرگونه تعطیلی پایتخت را منتفی دانست.

به گزارش ستاد ملی مقابله با کرونا در تهران طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۸ نفر در تهران بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

XS
SM
MD
LG