لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۲۰

پیروزی پرسپولیس و فولاد در لیگ قهرمانان آسیا


سرخپوشان با پیروزی ۳-۱ در در مقابل الریان قطر شش امتیازی شدند.
سرخپوشان با پیروزی ۳-۱ در در مقابل الریان قطر شش امتیازی شدند.

در آغاز دور دوم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس با برتری مقابل نماینده قطر، موقعیتش را در صدر جدول مستحکم کرد.

سرخپوشان با پیروزی ۳-۱ در این مسابقه شش امتیازی شدند. در حالیکه تیم‌ دوم فقط ۲ امتیاز دارد، تیم‌های سوم و چهارم نیز یک امتیازی‌اند.

در نوزدهمین دقیقه نایف الحضرمی بازیکن ۱۹ ساله الریان با ضربه سر تیمش را پیش انداخت. این تک گل بازی در نیمه نخست بود که به سود شاگردان لورن بلان رقم خورد.

در دومین دقیقه از نیمه دوم، کامیابی‌نیا با ضربه سر گل الریان را پاسخ داد. فقط دو دقیقه بعد مغانلو با پاس نعمتی، نتیجه را به سود پرسپولیس تغییر داد.

۱۰ دقیقه طوفانی پرسپولیس در شروع نیمه دوم، سه گل در بر داشت. سومین گل را هم مغانلو زد.

مهاجم قرضی سانتا کلارای پرتغال، پاس عالیشاه را بدون مزاحمت مدافعانی که یکی از آنها شجاع خلیل‌زاده بود، وارد دروازه فهد یونس کرد.

حامد لک، حسین کنعانی‌، سیدجلال حسینی، سیامک نعمتی، وحید امیری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی (میلاد سرلک) امید عالیشاه (علی شجاعی) احسان پهلوان (مهدی شیری) مهدی ترابی (مهدی عبدی) و شهریار مغانلو (عیسی آل‌ کثیر) بازیکنان پرسپولیس در این بازی بودند.

یحیی گل‌محمدی در نشست خبری گفت: «تیمی جنگجو هستیم، تا آخرین لحظه تسلیم نمی‌شویم و به خاطر هواداران از انگیزه فراوانی برخورداریم. تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان هزینه کرده‌ و دنبال قهرمانی‌اند. ما هم شانه به شانه حرکت می‌کنیم و اگر مشکلات‌مان حل شود می‌توانیم از مدعیان قهرمانی باشیم».

لورن بلان از بازیکنان فاتح جام جهانی ۱۹۹۸ با تیم ملی فرانسه هم گفت: «در شروع نیمه دوم ۱۰ دقیقه اشتباه کردیم. وقتی مقابل تیمی مثل پرسپولیس تمرکزتان را از دست دهید، نتیجه را هم واگذار خواهید کرد. تیم من تحت تاثیر هوای هندوستان است اما این موضوع، همچنین مسئله بازی‌های سه روز در میان، برای همه یکسان است».

در دیگر بازی این گروه، گوا میزبان رقابت‌ها در برابر الوحده امارات به تساوی گل رسید. گوا که حریف بعدی پرسپولیس است، الریان را هم با تساوی بدون گل متوقف کرده بود.

در گروه D فولاد نماینده فوتبال ایران با نمایشی برتر و با نتیجه یک بر صفر از سد الوحدات اردن گذشت.

در دقیقه ۴۴ با خطای هند مدافع اردنی، داور نقطه پنالتی را نشان داد. لوسیانو پریرا پشت توپ ایستاد و دروازه احمد عبدالستار را گشود.

شیمبای ۳۷ ساله که مرد برتر میدان معرفی شد، در دیدار قبلی هم دروازه السد قطر را باز کرده بود.

محسن فروزان، مهران موسوی، مهران درخشان‌مهر (وحید حیدریه) مجتبی نجاریان، عارف آقاسی، محمد میری، محمد آبشک، آیاندا پاتوسی، (احمد عبدالله‌زاده) فرشاد احمدزاده (حسین ابراهیمی) محمدرضا عباسی (صابر حردانی) و لوسیانو پریرا (ساسان انصاری) بازیکنان فولاد در این دیدار بودند.

خوسو سسما مربی فولاد گفت: «یک موقعیت خیلی خوب را به تیر زدیم، آن‌ها هم در ۲۰ دقیقه آخر ما را تحت فشار گذاشتند اما توانستیم نتیجه را حفظ کنیم. امشب النصر نشان داد همه تیم‌های گروه‌مان سطح بالایی دارند و هیچ تیمی در این گروه از پیش برنده نیست».

اشاره مربی اسپانیایی فولاد به دیگر بازی این گروه بود که النصر عربستان توانست ۳-۱ بر السد قطر غلبه کند تا هم امتیاز با فولاد اما با تفاضل گل بهتر، در صدر بایستد.

در گروه B تراکتور ایران و شارجه امارات به تساوی بدون گل رسیدند. تعلل تراکتوری‌ها در اواخر بازی برای به جریان انداختن توپ نشان می‌داد که این تیم به تک امتیاز این مسابقه قانع است.

تراکتور در بازی اول هم مقابل پاختاکور به تساوی رسیده بود و حالا با دو امتیاز، به طور مشترک همراه با پاختاکور ازبکستان در جایگاه دوم گروهش ایستاده.

دیگر بازی این گروه نیز گلی در بر نداشت و پاختاکور با نیروی هوایی عراق، امتیازات بازی را تقسیم کردند.

رسول خطیبی سرمربی تراکتور در پایان بازی گفت: هر دو تیم فوتبال خوبی را به نمایش گذاشتند. بر اساس آمار بهتر از شارجه بودیم. باید می‌بردیم. از نتیجه راضی نیستم ولی از اینکه گل نخوردیم رضایت دارم. داور پنالتی صد در صد ما را نگرفت.

XS
SM
MD
LG