لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۳۶

روزنامه کیهان تأیید کرد؛ مجید شریف قربانی قتل‌های زنجیره‌ای است


روزنامه کیهان چاپ تهران، به مدیرمسئولی حسین شریعتمداری، نماینده ولی فقیه در این روزنامه، تأیید کرد که مجید شریف در جریان قتل‌های زنجیره‌ای کشته شده است.

این روزنامه نوشته که آقای شریف «منتقد نجیب نظام بوده» و در جریان قتل‌های زنجیره‌ای کشته شده است.

کیهان روز پنج شنبه، دهم تیرماه در ستون اخبار ویژه خود، قتل های زنجیره ای را «فتنه» خوانده، قتل مجید شریف را به اسرائیل نسبت داده و نوشته است: «در فتنه قتل‌های زنجیره‌ای، چند منتقد نجیب نظام به قتل رسیدند و فضای تبلیغاتی مسمومی ‌به راه افتاد. یکی از قربانیان این جنایت مشکوک، مرحوم دکتر مجید شریف، مترجم کتاب روشنگرانه و ضد صهیونیستی پروفسور روژه گارودی با نام اسطوره‌های بنیانگذار سیاست اسرائیل- تاریخ یک ارتداد بود.»

این روزنامه از علی یونسی، وزیر اطلاعات دولت محمد خاتمی که پس از افشای قتل های زنجیره ای جایگزین دری نجف آبادی، وزیر وقت شد پرسیده است که او «آیا بررسی مستقلی انجام داد که چرا باید مترجم کتاب ضد صهیونیستی در تهران ‌‌ترور شود؟»

مجید شریف، نویسنده و مترجم، ۲۸ آبان ماه ۱۳۷۷ با لباس گرمکن از خانه مادرش در یوسف‌آباد تهران خارج و ربوده شد. شش روز بعد در ۴ آذر ماه پیکرش را در حوالی خانه مادرش در پیاده‌رو رها کردند و خانواده‌‌اش پیکر بی‌جان او را در پزشکی قانونی شناسایی کردند.

وزارت اطلاعات مسئولیت قتل آقای شریف را برعهده نگرفت و مهشید شریف، همسرش، نیز چندی پیش در مصاحبه با رادیو فردا گفت: «علت مرگ مجید را نامعلوم اعلام کرده بودند و بعد از آن هم، از زمانی که خانواده پیگیری می‌کرد که علت این نامعلومی چیست، با مانع تراشی‌های خیلی جدی مواجه شد. هرگز حاضر به پذیرش پرونده شکایت نشدند و اصرارشان برای اینکه این قتل را نادیده بگیرند، از سؤال‌هایی است که برای خانواده مجید شریف و جامعه روشنفکری مطرح است.»

عبدالله شهبازی، تاریخ‌نگار و از مؤسسان مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی در ایران، به نقل از مهرداد عالیخانی که یکی از عوامل قتل‌های زنجیره‌ای بود گفته است آمپول پتاس را به زیر ناخن انگشت بزرگ پای مجید شریف تزریق کرده‌اند.

وزارت اطلاعات ایران در جریان قتل‌های زنجیره‌ای فقط قتل چهار منتقد حکومت، داریوش و پروانه فروهر، محمدجعفر پوینده و محمد مختاری را پذیرفت و مسئولیت کشته شدن مجید شریف را گردن نگرفت.

مطلب روزنامه کیهان با عنوان «خدمت ندانسته یونسی به رژیم درمانده اسرائیل» در انتقاد از سخنان علی یونسی، وزیر اسبق اطلاعات ایران است که هشتم تیرماه هشدار داده بود نفوذ سازمان جاسوسی اسرائیل، موساد، در بخش‌های مختلف کشور «نگران‌کننده» است و مسئولان باید «نگران جان خود باشند».

XS
SM
MD
LG