لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۹

دادگاه علی یونسی ۱۲ تیر برگزار می‌شود


علی یونسی (راست) و امیرحسین مرادی (چپ)
علی یونسی (راست) و امیرحسین مرادی (چپ)

مصطفی نیلی، وکیل علی یونسی، دانشجوی نخبه زندانی، اعلام کرد که دادگاه موکلش روز شنبه ۱۲ تیر ماه برگزار خواهد شد.

آقای نیلی که روز پنج شنبه دهم تیر ماه با علی یونسی ملاقات کرده در توییتر خود نوشته است که علی یونسی و امیرحسین مرادی بیش از ۱۴ ماه است که در بند امنیتی ۲۰۹ هستند و عدم انتقال آنها به بند عمومی، موجب سخت شدن امر دفاع شده است.

به گفته وکیل علی یونسی، به خواست ضابط پرونده تاکنون مانع انتقال آنها به زندان عمومی شده‌اند.

مصطفی نیلی روز دوشنبه ۲۳ فروردین اتهام مطروحه علیه موکلانش را افساد فی‌الارض عنوان کرده و اعلام کرده بود که پیش از عید جلسه دادگاه به تاریخ ۲۲ فروردین تعیین و ابلاغ شد که به دلایلی نامعلومی از اعزام موکلان به دادگاه خودداری شده و جلسه رسیدگی تشکیل نشد.

علی یونسی، برنده مدال نقره المپیاد نجوم کشوری در سال ۹۵ و همچنین مدال طلای المپیاد جهانی نجوم در ۲۲ فروردین سال ۹۹ بدون اعلام دلیل دستگیری، «پس از ضرب‌وشتم شدید توسط ماموران» بازداشت شد.

در همان روز، ماموران امنیتی امیرحسین مرادی، دانشجوی فیزیک و برنده مدال نقره المپیاد نجوم کشوری را نیز بازداشت کردند.

مدتی پس از بازداشت آن‌ها، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی، این دانشجویان را متهم کرد که با گروه‌های «ضد انقلاب» و «به‌ویژه» سازمان مجاهدین خلق ارتباط گرفته بودند و «تحت تعلیمات» مجاهدین خلق «به دنبال انجام اقدامات خرابکارانه‌ای در کشور بودند».

خانواده علی یونسی با اشاره به سابقه قوه قضائیه در «شکنجه روحی و جسمی و اعتراف‌گیری اجباری و فشار به خانواده‌ها»، این اتهامات را «مسخره» و «داستان‌سازی» خوانده‌اند.

XS
SM
MD
LG