لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۴

کارنامه مرداد ۱۴۰۰

تازه‌ترین رویدادهای صنفی و کارگری ایران در مردادماه ۱۴۰۰ را هر روز در اینجا دنبال کنید.

۱۳:۵۲ ۳.۵.۱۴۰۰

برای دسترسی به اخبار و رویدادهای صنفی و کارگری در خرداد ماه، کارنامه تیرماه ۱۴۰۰ را دنبال کنید.

۰۱:۱۳ ۱۳.۵.۱۴۰۰

اعتصاب و تجمع کارگران ‌پیمانکاری فولاد مبارکه اصفهان

کارگران ‌پیمانکاری فولاد مبارکه اصفهان روز سه‌شنبه اعتصاب و در مقابل ساختمان مرکزی این شرکت تجمع کردند.

کارگران پیمانکاری به پایین بودن دستمزدها و مزایای دریافتی و همچنین تبعیض حقوقی نسبت به پرسنل قرارداد مستقیم اعتراض کردند.

در سالیان اخیر، کارگران مناطق گسترده ای از ایران در اعتراض به شرایط معیشتی خود اعتصاب و تجمع کرده اند. از جمله این اعتراض‌ها، اعتصاب هزاران کارگر پیمانکاری و پروژه‌ای صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در ده‌ها شرکت در ۱۲ استان ایران است.

۰۱:۱۵ ۱۳.۵.۱۴۰۰

تشکیل پرونده قضایی برای ۹ تن از بازداشت شدگان تجمع تهران

اتحادیه آزاد کارگران ایران خبر داد که برای ۹ تن از بازداشت شدگان تجمع مقابل وزارت کشور در تهران، پرونده تشکیل شده است.

در روز ۲۹ تیرماه،‌ تجمعی در اعتراض به کشته شدن شماری از معترضان در تظاهرات خوزستان برگزار شد اما ۹ تن از آنان به دست نیروهای امنیتی بازداشت و پس از مدت کوتاهی آزاد شدند.

پوران ناظمی‌پور، آرش کیخسروی، بهزاد همایونی، آرش صادقی، حمید آصفی، رادا مردانی، نرگس محمدی، رسول بداقی و جعفر عظیم‌زاده فعالانی بودند که پس از ضرب و شتم، بازداشت شدند.

به نوشته اتحادیه آزاد کارگران ایران، به این فعالان اطلاع داده شده که پرونده قضایی علیه آنان در شعبه دوم بازپرسی شهید مقدس ارسال شده است.

۰۱:۲۱ ۱۳.۵.۱۴۰۰

اعتصاب در شرکت نیشکر هفت‌تپه ۲۲ روزه شد

اعتصاب در شرکت نیشکر هفت‌تپه روز سه‌شنبه وارد بیست و دومین روز شد.

در این ارتباط، شماری از کارگران نیشکر هفت‌تپه برای سومین روز در اعتراض خود به تحقق نیافتن مطالبات‌شان، در خیابان‌های شوش راهپیمایی و تجمع کردند.

بر اساس گزارش‌ها، کارگران بخش دفع آفات و کارگران غیرنیشکری نیز که خواستار تمدید قرارداد، بازگشت به کار و تبدیل وضعیت خود هستند، در این اعتصاب شرکت کرده‌اند.

کارگران نیشکر هفت‌تپه خواستار پرداخت دستمزدهای معوقه، بازگشت به کار همکاران اخراجی، تمدید قرارداد کارگران بخش دفع آفات، واکسیناسیون کارگران و همچنین تعیین تکلیف وضعیت شرکت پس از اعلام لغو واگذاری هستند.

۰۰:۴۸ ۱۷.۵.۱۴۰۰

کارگران نیشکر هفت‌تپه درخواست مذاکره شورای تامین امنیت استان خوزستان را رد کردند

کارگران نیشکر هفت‌تپه روز شنبه و در بیست و ششمین روز اعتصاب خود، درخواست شورای تامین استان خوزستان برای مذاکره با نمایندگان‌شان را رد کردند.

مخالفت با درخواست شورای تامین استان خوزستان پس از برگزاری مجمع عمومی از سوی کارگران در برابر فرمانداری شوش ابراز شد.

دلیل این مخالفت، بی‌اعتمادی به مقامات اعلام شده است.

کارگران پس از این تجمع به سمت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شوش رفتند و خواستار تحقق مطالبات خود شدند.

مطالبات کارگران، تعیین تکلیف وضعیت شرکت پس از خلع‌ید از بخش خصوصی، پرداخت ۳ ماه دستمزد معوقه، بازگشت به کار کارگران اخراجی، تمدید قرارداد کار با کارگران دفع‌آفات، و واکسیناسیون، سریع و رایگان کارگران شرکت هستند.

۱۵:۳۵ ۳۰.۵.۱۴۰۰

رای قطعی خلع ید از مالک خصوصی شرکت نیشکر هفت‌تپه، به دولت و‌ خریدار ابلاغ شد

همزمان با چهلمین روز اعتصاب در نیشکر هفت‌تپه، رای قطعی شعبه ۵۵ حقوقی تهران درباره خلع ید از مالک خصوصی شرکت، به دولت و‌ خریدار ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری میزان، متعلق به قوه قضائیه، مالکیت شرکت نیشکر هفت‌تپه از امید اسدبیگی، خلع‌ید و دوباره به دولت واگذار می‌شود.

پیش از این، در اردیبهشت سال جاری، اعلام شده بود که امید اسدبیگی، خلع‌ید شده است. با این همه،‌ کارگران نیشکر هفت‌تپه بارها خواستار تعیین‌تکلیف وضعیت شرکت شده بودند.

امید اسدبیگی،‌متهم ردیف اول پرونده سوء‌استفاده یک و نیم میلیارد دلاری است که جلسات دادگاه آن، ‌از تابستان سال گذشته تاکنون برگزار نشده است.

کارگران نیشکر هفت‌تپه خواستار محاکمه او و ۱۱ متهم دیگر این پرونده هستند. آنها همچنین خواستار پرداخت دستمزدهای معوقه، بازگشت به کار همکاران اخراجی، لغو پرونده‌سازی علیه وکیل خود؛ فرزانه زیلابی، و واکسیناسیون فوری، همگانی و رایگان هستند.

XS
SM
MD
LG