لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۰۰

سقوط بالگرد نظامی آذربایجان ۱۴ کشته بر جای گذاشت


تصویری آرشیوی از یک بالگرد ارتش آذربایجان
تصویری آرشیوی از یک بالگرد ارتش آذربایجان

با سقوط بالگرد نظامی آذربایجان در روز سه‌شنبه ۹ آذر ماه، ۱۴ افسر نیروی مرزبانی این کشور در منطقه خیزی، واقع در ۱۰۰ کیلومتری باکو کشته شدند.

وزارت حوادث غیرمترقبه جمهوری آذربایجان اعلام کرد که بالگرد «میل-۱۷» مرزبانی کشور، ساخت دوران اتحادیه جماهیر شوروی، ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی در حالی که برای انجام آموزش‌های جنگی به پرواز درآمده بود، در منطقه خیزی سقوط کرده است.

این گزارش احتمال هرگونه مداخله خارجی در سقوط بالگرد را رد کرده و می‌گوید که تحقیقات پیرامون علت این حادثه آغاز شده است. در جریان سقوط این بارگرد دو نفر نیز زخمی شدند.

آذربایجان پاییز پارسال با نیروهای ارمنی در منطقه قره‌باغ کوهستانی به مدت ۴۴ روز درگیری نظامی داشت که منجر به آزادسازی بخش‌های بزرگی از مناطق اشغالی طی سه دهه گذشته شد. نوامبر پارسال دو کشور با میانجی‌گری روسیه توافق آتش‌بس امضا کردند.

هفته گذشته رؤسای جمهور آذربایجان و ارمنستان میزبان همتای روسی خود در شهر سوچی روسیه بودند و توافق کردند برای تعیین دقیق مرزها، همچنین باز شدن کریدور نخجوان-‌ارمنستان-‌آذربایجان همکاری کنند. دو کشور همچنین مذاکرات ابتدایی برای صلح را آغاز کرده‌اند.

با استفاده از گزارش وزارت حوادث غیرمترقبه آذربایجان و رادیو فردا؛ د.خ/س.ن

XS
SM
MD
LG