لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۲۸

دیپلمات ایرانی منتقدان مذاکره اولیانوف و راب مالی در غیاب نماینده ایران را استهزا کرد


دیپلمات ارشد ایرانی انتقادات از تصویر مذاکره میان نمایندگان روسیه و ایالات متحده بر سر برجام در غیاب نماینده ایران را به استهزا گرفت.

یکی از تصاویر منتشرشده از مذاکرات احیای برجام در وین میخائیل اولیانوف و راب مالی، نمایندگان روسیه و ایالات متحده، را نشان می‌دهد که در این‌باره به رایزنی مشغولند در حالی که جای نماینده ایران خالی است.

شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی این تصویر را تداعی‌کننده عکس معروف استالین، روزولت و چرچیل در تهران سال ۱۳۲۰ دانسته‌اند. شاه ایران اساسا به این نشست دعوت نشده بود و از این رو تصویر یادشده برای بسیاری از ایرانیان به نمادی از تحقیر ملی تبدیل شده است.

رسول موسوی اما با رد مقایسه این دو تصویر، منتقدان را تمسخر کرد و تحلیلشان را «عجیب و غریب» خواند. آقای موسوی در توییتر نوشت: «این حرف‌های دوستانی که از یک عکس که معلوم نیست درباره چی صحبت می‌کنند صد تا تحلیل عجیب و غریب درمی‌آورند و مثلا برای استقلال کشور مویه می‌کنند مرا یاد نقالی‌های مرشدعلی قهوه خانه محله بچگی‌ام در باغچه بیدی می‌اندازد که یک پرده داشت و سال‌ها از آن پرده برایمان قصه‌های جوراجور می‌گفت.»

این دیپلمات تصویری از پرده‌های نقالی شاهنامه را نیز به همراه تصویر راب مالی و اولیانوف منتشر کرده است.

ایران از گفت‌وگوی مستقیم با ایالات متحده سر باز زده و از این رو نمایندگان آمریکا با واسطه روسیه و چین و اروپایی‌ها با ایران مذاکره می‌کنند. منتقدان ایرانی این سیاست اما آن را باعث از دست رفتن زمان و نشانه ضعف در دیپلماسی می‌دانند.

با استفاده از شبکه اجتماعی توییتر؛ س.ن

XS
SM
MD
LG