لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۴۲

هشدار رهبران آمریکا و آلمان نسبت به استفاده احتمالی روسیه از تسلیحات شیمیایی


جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، روز چهارشنبه گفت که استفاده احتمالی روسیه از سلاح‌های شیمیایی علیه اوکراین، یک تهدید واقعی است.

از سویی اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، نیز به شخص ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، نسبت به احتمال استفاده از تسلیحات شیمیایی و بیولوژیک در اوکراین هشدار داده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، آقای بایدن هنگام عزیمت به اروپا برای شرکت در اجلاس ناتو در پاسخ به سئوالی درباره استفاده احتمالی روسیه از تسلیحات شیمیایی در جنگ اوکراین اظهار داشت: «به نظرم این یک تهدید واقعی است.»

خبرگزاری آلمان نیز پاسخ استفن هبستریت، سخنگوی دولت آلمان، به یک روزنامه‌نگار را بازتاب داده که پرسیده آیا اولاف شولتس به کرملین درباره استفاده از چنین تسلیحاتی هشدار داده است یا نه.

سخنگوی دولت آلمان اظهار داشت که آقای شولتس «در یک مکالمه مستقیم به او [پوتین] هشدار داده» اما گفت‌وگوی بیشتری با او نکرده است.

اولاف شولتس از زمان تهاجم نظامی روسیه به اوکراین چندین بار با ولادیمیر پوتین از طریق تلفن صحبت کرده است. آقای شولتس روز چهارشنبه طی نطقی در پارلمان آلمان خواستار پایان فوری جنگ شد.

او همچنین گفت: «پوتین باید حقیقت را درباره جنگ در اوکراین بشنود. و آن حقیقت این است که این جنگ اوکراین را ویران می‌کند. اما با این جنگ، پوتین آینده روسیه را نیز نابود می‌کند.»

با استفاده از گزارش‌های خبرگزاری رویترز و آلمان؛ س.ن
XS
SM
MD
LG