لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۲۹

دیدار وزرای خارجه اوکراین و آمریکا؛ میچ‌ مک‌کانل می‌گوید سنا کمک ۴۰ میلیارد دلاری را تصویب می‌کند


آنتونی بلینکن و دیمیترو کولبا، وزرای خارجه ایالات متحده و اوکراین
آنتونی بلینکن و دیمیترو کولبا، وزرای خارجه ایالات متحده و اوکراین

دیمترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین، گفت که او روز یکشنبه با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، دیدار کرده و «سلاح‌ها و کمک‌های بیشتری در راه اوکراین است».

آقای کولبا قرار بود که در نشست وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو در برلین از آخرین شرایط جنگ اوکراین بگوید و توضیح دهد که چگونه ناتو می‌تواند به این کشور در تهاجم قوای روسیه کمک‌های بیشتری برساند.

وزیر خارجه اوکراین در توییتی نوشت: «ما توافق کردیم که همکاری نزدیکی با یکدیگر داشته باشیم و اطمینان حاصل کنیم که صادرات مواد غذایی اوکراین به دست مصرف‌کنندگان در آفریقا و آسیا می‌رسد.»

وی در ادامه این توییت از آنتونی بلینکن و ایالات متحده به خاطر رهبری این کشور و کمک‌های بی‌دریغ آن سپاسگزاری کرد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، گفت که آقای بلینکن و آقای کولبا درباره تاثیرات تهاجم روسیه به اوکراینT از جمله در زمینه تامین جهانی غذا صحبت کردند.

همچنین میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواهان در سنای آمریکا که پس از کی‌یف به استکهلم سفر کرده بود به خبرنگاران گفت که او انتظار دارد سنا طی این هفته حدود ۴۰ میلیارد دلار کمک اضافه به اوکراین را تصویب کند.

جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، ماه گذشته درخواست ۳۳ میلیارد دلار کمک به اوکراین کرده بود که ۲۰ میلیارد آن شامل کمک نظامی می‌شد، اما مجلس نمایندگان آمریکا این رقم را تا حدود ۴۰ میلیارد دلار افزایش داد.

با استفاده از گزارش خبرگزاری رویترز؛ س.ن
XS
SM
MD
LG