لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۰

«عنکبوت مقدس»، ققنوس و خاکستر، در گفت‌وگو با زر امیرابراهیمی


«عنکبوت مقدس»، ققنوس و خاکستر، در گفت‌وگو با زر امیرابراهیمی
please wait

No media source currently available

0:00 0:22:37 0:00

زر امیرابراهیمی، بازیگر ایرانی، در گفت‌وگو با رادیوفردا از فیلم «عنکبوت مقدس» و تجربه‌اش در سینما می‌گوید و بر این باور است که خودش را ققنوسی برخاسته از خاکستر نمی‌بیند، چرا که هیچ‌وقت خاکستر نشده.

زر امیر‌ابراهیمی، بازیگر فیلم «عنکبوت مقدس»، در گفت‌وگو با رادیو فردا درباره بازی در این فیلم، حضور در آثار سینمایی ساخته شده در خارج از ایران، نقشی که از یک روزنامه‌نگار زن ایرانی ایفا کرده و همین‌طور واکنش‌ها به حضورش در جشنواره کن و مسائل پیش آمده در زندگی‌اش صحبت کرد.

خانم امیرابراهیمی با اشاره به بهره‌گیری از ارتباطاتش با تعدادی از روزنامه‌نگاران زن ایرانی گفت که از تجربیات آنها و همین طور از تجربیات خودش در مواجهه با طیفی از مشکلات اجتماعی و دیدگاه مرسوم در جامعه و مسائلی مانند آزار و اذیت‌های جنسی استفاده کرده است.

او با رد نظرات مطرح شده از سوی برخی درباره نشان دادن تصویری سیاه و مغشوش از ایران در برخی فیلم‌ها از جمله «عنکبوت مقدس» گفت واقعیت قتل‌های زنجیره‌ای زنان کارگر جنسی توسط سعید حنایی و موارد دیگر از معضلات اجتماعی پیش روی همه هست و صحبت از این مسائل به معنی سیاه‌نمایی نیست.

او همچنین گفت خودش را ققنوس احساس نمی‌کند و فکر نمی‌کند از خاکستر خودش برخاسته چرا که به گفته او همواره در حال کار بوده و هیچ‌وقت خودش را خاکستر ندیده است.

XS
SM
MD
LG