لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۲

محبوبه رمضانی و رحیمه یوسف‌زاد، مادران دادخواه آبان ۹۸، آزاد شدند


محبوبه رمضانی، مادر پژمان قلی‌پور از جان‌باختگان آبان ۹۸
محبوبه رمضانی، مادر پژمان قلی‌پور از جان‌باختگان آبان ۹۸

«محبوبه رمضانی» و «رحیمه یوسف‌زاد»، مادران دادخواه معترضان جان‌باخته پژمان قلی‌پور و نوید بهبودی، آزاد شدند.

حساب کاربری ۱۵۰۰ تصویر که به گزارش‌های مربوط به کشته‌شدگان اعتراضات آبان ۱۳۹۸ و خانواده‌های آنان می‌پردازد، روز دوشنبه در شبکه اجتماعی توییتر خبر آزادی خانم رمضانی و خانم یوسف‌زاد را اعلام کرد.

این مادران دادخواه روز روز ۲۰ تیر به همراه شمار دیگری از اعضای خانواده‌های جان‌باختگان آبان ۹۸ در پی یورش نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند.

ناهید شیربیشه مادر و مهرداد بختیاری عموی پویا بختیاری، سکینه احمدی مادر ابراهیم کتابدار، ایران الهیاری مادر مهرداد معین‌فر و زینب محمدی مادر محمد طاهری، طلعت مشکی و سمیه جعفرپناه، خواهر محسن جعفرپناه و سعید دامور برادر وحید دامور از جمله دیگر اعضای خانواده‌‌های جان‌باختگان آبان ۹۸ بودند که در یک روز و در نقاط مختلف بازداشت شدند.

بازداشت و آزار و اذیت خانواده جان‌باختگان آبان ۹۸ پیش از این نیز سابقه دارد و شماری از آن‌ها بارها بازداشت شده و با احضار به مراجع امنیتی تهدید شده‌اند.

اعتراضات آبان ۹۸ که در ابتدا واکنشی به گران شدن ناگهانی قیمت بنزین بود، به‌سرعت گسترش یافت و با تغییر جهت، حکومت جمهوری اسلامی را نشانه گرفت. این اعتراض‌ها به‌سرعت با ورود نیروهای امنیتی و نظامی به خشونت کشیده شد.

با استفاده از گزارش شبکه اجتماعی توییتر و گزارش‌های رادیو فردا؛ س.ن

XS
SM
MD
LG