لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۱
زنی در تهران در حالی که چتر روی سر خود گرفته تا از گرما در امان باشد
زنی در تهران در حالی که چتر روی سر خود گرفته تا از گرما در امان باشد

آمنه‌سادات ذبیح‌پور به حضور در جلسه بعدی دادگاه سپیده قلیان «ملزم شد»

۰۹:۱۹ ۳.۷.۱۴۰۱

یک مقام امنیتی پیشین جمهوری اسلامی: «خامنه‌ای آتش زدن روسری را محاربه می‌داند»

یک مقام امنیتی پیشین جمهوری اسلامی اعلام کرد علی خامنه‌ای آتش‌زدن روسری از سوی زنان در اعتراضات ایران را مصداق «محاربه» دانسته که در قوانین جمهوری اسلامی برای آن حکم اعدام در نظر گرفته شده است.

این مقام امنیتی پیشین که نامش فاش نشده روز شنبه دوم مهر به وب‌سایت ایران‌وایر گفت که از یک مقام سپاه پاسداران شنیده که خامنه‌ای «دستور داده‌اند که [در جریان سرکوب معترضان] رحم نباید کرد. آقا گفتند که معنی ندارد زنان حجاب خود را در خیابان آتش بزنند. این یعنی محاربه با اسلام.»

به گفته این مقام امنیتی پیشین که اکنون به عنوان مشاور با نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی همکاری دارد، گسترش اعتراضات در سراسر ایران حکومت ایران را غافلگیر کرده و احتمال سرکوب شدید که منجر به کشتار وسیع شهروندان ایرانی شود، دور از انتظار نیست.

او تأکید کرد که فرماندهان سپاه پاسداران، بخش‌های دیگر شامل نیروی انتظامی، ارتش جمهوری اسلامی و وزارت اطلاعات را به اهمال متهم می‌کنند و با حکم مستقیم خامنه‌ای در صدد هستند که با خشونت به اعتراضات پایان دهند.

۰۸:۴۰ ۳.۷.۱۴۰۱

هویت شماری از کشته‌شدگان اعتراضات

اعتراض‌ها بعد از کشته‌شدن مهسا امینی در حالی در ایران ادامه دارد که، به‌گفته نهادهای مدافع حقوق بشر، تاکنون دست‌کم ۳۶ تن در این اعتراض‌ها کشته شده‌اند. در این مجموعه با چهره و نام شماری از کشته‌شدگان آشنا می‌شوید. اسلایدها را ورق بزنید.

۰۸:۲۶ ۳.۷.۱۴۰۱

بازداشت فرشید قربانپور در نیمه‌شب گذشته

سمیه نوروزی، مترجم، از بازداشت نیمه‌شبانه همسرش فرشید قربانپور که در تهران کتابفروش است خبر داد.

خانم نوروزی نوشت «فرشید قربانپور را نیمه‌شب، ساعت سه و نیم، بعد از شکستن در، پاشیدن چند گالن اسپری فلفل، ضرب و شتم، کشیدن اسلحه روی من و بچه و همسایه‌ها، بردند. جرم؟ نگفتند. که بودند؟ نگفتند.»

۰۷:۳۱ ۳.۷.۱۴۰۱

ایرانیان مقیم مونترال عصر روز شنبه دوم مهرماه در حمایت از تظاهرات اعتراضی در ایران دست به راهپیمایی زدند.

۰۷:۱۸ ۳.۷.۱۴۰۱

مردم سبزوار در تظاهرات اعتراضی شنبه دوم مهرماه، شعارهایی علیه حکومت جمهوری اسلامی سر دادند.

۰۷:۱۳ ۳.۷.۱۴۰۱

تصاویر ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی حاکی است که تظاهرات اعتراضی شامگاه شنبه در فردیس کرج برگزار شده است.

.

۰۳:۴۶ ۳.۷.۱۴۰۱

۷۳۹ معترض از جمله ۶۰ زن در استان گیلان بازداشت شدند

فرمانده پلیس استان گیلان می‌گوید طی سه روز گذشته ۷۳۹ نفر از جمله ۶۰ زن در جریان اعتراضات این استان بازداشت شده‌اند.

عزیزالله ملکی گفته است این افراد توسط پلیس و سپاه دستگیر شده‌اند.

از زمان آغاز اعتراضات به جان‌باختن مهسا امینی شماری از شهرهای استان گیلان از جمله رشت، انزلی و فومن شاهد تجمع های اعتراضی بوده است

.

۰۰:۲۲ ۳.۷.۱۴۰۱

۲۳:۵۲ ۲.۷.۱۴۰۱

تصاویر ویدئویی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی حاکی است که تجمع‌های اعتراضی در نقاط مختلف تهران از جمله خیابان ولیعصر، اکباتان، ستارخان، آریاشهر و سعادت آباد برگزار شده است

.

۲۳:۲۸ ۲.۷.۱۴۰۱

ادامه حمایت از اعتراضات در ایران

در ادامه حمایت ایرانیان و غیرایرانیان در کشورهای مختلف جهان از اعتراضات جاری در ایران، استونی نیز روز شنبه صحنه برگزاری تجمعی در حمایت از زنان ایرانی بود.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که تجمع‌کنندگان در تارتو، دومین شهر پرجمعیت و مهم استونی پس از تالین، با سر دادن شعار «ایران آزاد» حمایت خود را از زنان معترض به حجاب اجباری و معترضان به جان باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد ابراز کردند.

روز شنبه در سایر شهرهای اروپا از جمله پاریس، پراگ، لندن، فرانکفورت، هامبورگ و هلسینکی نیز تجمعات اعتراضی مشابه برگزار شد.

بیشتر

XS
SM
MD
LG