لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۱۳
زنی در تهران در حالی که چتر روی سر خود گرفته تا از گرما در امان باشد
زنی در تهران در حالی که چتر روی سر خود گرفته تا از گرما در امان باشد

آمنه‌سادات ذبیح‌پور به حضور در جلسه بعدی دادگاه سپیده قلیان «ملزم شد»

۱۰:۵۱ ۸.۸.۱۴۰۱

سخنان قالیباف در مورد «اصلاح در نظام حکمرانی» و «حکمرانی نو»

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، روز یک‌شنبه گفت که به باور او، «نظام سیاسی کشور بستر قطعی هر نوع اصلاح و تغییر برای تأمین منافع عمومی است.»

او در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز اضافه کرد که «البته بخشی از این تغییر نیز، اصلاح در نظام حکمرانی در چهارچوب نظام سیاسی جمهوری اسلامی است که باید به حکمرانی نو منجر شود.»

این اظهارات او در مورد اصلاح‌پذیر بودن جمهوری اسلامی در حالی بیان می‌شود که قدرت آیت‌الله علی خامنه‌ای و نهادهای زیرنظر او از جمله سپاه پاسداران در سال‌های اخیر بی‌رقیب شده است و اصلاح‌طلبان از حاکمیت اخراج شده‌اند. معترضان خیابانی نیز در ایران، عبور از هر جریان اصلاح‌طلب را اعلام کرده و در شعارهای خود خواستار سرنگونی نظام جمهوری اسلامی شده‌اند.

۰۹:۵۰ ۸.۸.۱۴۰۱

اطلاعات سپاه چهارمحال و بختیاری امروز با صدور اطلاعیه‌ای مدعی بازداشت «یک تیم خرابکاری» مرتبط با اعتراضات مردم در این استان شد.

در این اطلاعیه آمده است که سازمان اطلاعات سپاه قمر بنی هاشم «طی انجام اقدامات اطلاعاتی، موفق به شناسایی منزلی در یکی از شهرستان‌های استان شده که در این مکان افراد اقدام به تهیه مواد آتش‌زا و کوکتول مولوتوف» می‌کردند.

سپاه چهارمحال و بختیاری همچنین اضافه کرده سه نفر را در این مورد بازداشت کرده اما هیچ اطلاعات دیگری از جمله درباره محل این «عملیات اطلاعاتی» ارائه نکرده است.

۰۶:۲۹ ۸.۸.۱۴۰۱

گزارش ها حاکی است که ناآرامی در کوی دانشگاه تهران تا بامداد یکشنبه ادامه داشته است .تصاویر ویدئویی از شلیک گاز اشک آور توسط نیروهای امنیتی به داخل کوی دانشگاه منتشر شده است.

۰۲:۱۰ ۸.۸.۱۴۰۱

تصاویر ویدئویی ا زحضور مردم در «امامیه»، دانشگاه آزاد مشهد منتشر شده است.

۰۰:۱۹ ۸.۸.۱۴۰۱

حضور نخست وزیر کانادا در در زنجیره انسانی در اتاوا

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، و همسرش روز شنبه هفتم آبان در زنجیره انسانی اتاوا کنار بستگان کشته‌شدگان پرواز پی‌اس ۷۵۲ حضور یافت.

جاستین ترودو در ادامه این تجمع طی سخنانی تاکید کرد که از ورود عاملان سرکوب اعتراض‌ها بعد از جان‌باختن مهسا (ژینا) امینی به کانادا جلوگیری خواهد شد.

نخست وزیر کانادا در جمع حاضران در این تجمع گفت: زمانی که حکومت در ایران تغییر کند و وضعیت در ایران بهتر شود، آنانی که امروز مسئولند، هرگز فراموش نخواهند شد و اجازه ورود به کانادا را نخواهند داشت.

جاستین ترودو اضافه کرد: ما همه ابزاری را که در اختیار داریم به کار خواهیم گرفت تا نگذاریم هرگز کانادا به پایگاه امنی برای قاتلان و سرکوبگران بدل شود.

او همچنین با اشاره به سرکوب اعتراضات در ایران گفت: بی رحمی، سرکوب و نقض حقوق اساسی بشر بس است.

۲۳:۰۲ ۷.۸.۱۴۰۱

ویدئوهای رسیده از ایران نشان می‌دهد که با تداوم اعتراضات سراسری در ایران، شهر آستارا نیز شامگاه شنبه صحنه تجمعات اعتراضی بوده است.

بر اساس یکی از این ویدئوها، موتورسیکلت‌های ماموران امنیتی در یکی از خیابان‌های آستارا به آتش کشیده شدند.

۲۲:۵۵ ۷.۸.۱۴۰۱

ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که ماموران امنیتی روز شنبه جمعیت شرکت‌کنندگان در مراسم چهلم رضا شهپرنیا در کرمانشاه را هدف تیراندازی قرار دادند.

دور جدید اعتراضات سراسری که پس از جان باختن مهسا (ژینا) امینی در بازداشت گشت ارشاد آغاز شد، برای هفتمین هفته پیاپی ادامه یافته است.

۲۱:۵۳ ۷.۸.۱۴۰۱

مدیران مسئول روزنامه‌های شرق و هم‌میهن که سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات روزنامه‌نگاران آنها را به انتشار «اخبار جهت‌دار در رابطه با مرگ مهسا امینی» متهم کرده‌اند از عملکرد این روزنامه‌نگاران دفاع کردند.

غلامحسین کرباسچی، مدیرمسئول روزنامه هم‌میهن روز شنبه ۷ آبان گفت، الهه محمدی، خبرنگار این روزنامه با هماهنگی مسئولان این رسانه برای پوشش تشییع جنازه مهسا امینی به کردستان رفته بوده است.

هم‌زمان مهدی رحمانیان، مدیر مسئول شرق تاکید کرد که نیلوفر حامدی روزنامه‌نگار این رسانه در همه مراحل پوشش خبری جان باختن مهسا امینی با او هماهنگ بوده و رسالت خبری خود را انجام داده است.

او در ادامه گفت که اتهام «آموزش خبرنگار شرق در خارج از کشور برای انتشار عکس و گزارش مرگ مهسا امینی» کذب است.

گزارش زیر را بخوانید:

۲۱:۴۲ ۷.۸.۱۴۰۱

گزارش‌های دریافتی از ایران، از محاصره دانشکده فنی دانشگاه تهران به دست نیروهای امنیتی و حضور گسترده لباس شخصی در خیابان امیرآباد حکایت دارد.

فضای التهاب‌آمیز در دانشگاه آزاد مشهد هم تا شامگاه شنبه ادامه یافته و گزارش‌ها حاکی است که ماموران امنیتی با نقاب، شوکر و باتوم وارد دانشگاه شده‌اند. همزمان، گروهی از مردم برای جلوگیری از بازداشت دانشجویان در مقابل این دانشگاه تجمع کرده‌اند.

۲۰:۰۹ ۷.۸.۱۴۰۱

تشکیل زنجیره انسانی و تجمع‌ها علیه جمهوری اسلامی در ده‌ها شهر دنیا

در پی فراخوان انجمن خانواده‌های جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی برای تشکیل زنجیره‌های انسانی در سراسر دنیا، از صبح روز شنبه (۲۹ اکتبر) تجمع‌ها و زنجیره‌هایی در پشتیبانی از اعتراضات مردمی ایران علیه جمهوری اسلامی در ده‌ها شهر جهان شکل گرفت.

برلین، پایتخت آلمان، برای دومین شنبه متوالی صحنه حضور ایرانیان مقیم این کشور و تشکیل زنجیره‌ای انسانی در همبستگی با معترضان ایران بود.

پیشتر در اوایل روز شنبه، تشکیل زنجیره انسانی هماهنگ از نیوزیلند آغاز شده بود. تظاهرکنندگان در پایتخت این کشور، شعار «زن، زندگی، آزادی» و «از ولینگتون تا تهران، جانم فدای ایران» سر داده بودند.

سیدنی و ملبورن استرالیا نیز صحنه حضور ایرانیانی بود که در پشتیبانی از اعتراضات سراسری ایران زنجیره انسانی تشکیل دادند.

در ادامه روز شنبه، سایر شهرهای مهم جهان از جمله پاریس، آمستردام، لندن، استکهلم، پراگ، گلاسگو، تل‌آویو، اسلو و لوکزامبورگ نیز به صحنه گردهمایی اعتراضی ایرانیان مهاجر مبدل شدند.

همزمان با آغاز هفته هفتم اعتراضات سراسری در ایران و تجمع‌های گسترده دانشجویی در شهرهای مختلف، این موج همبستگی ایرانیان خارج کشور در شامگاه شنبه به وقت ایران، به قاره آمریکا رسید.

علاوه‌بر شکل‌گیری زنجیره‌های هماهنگ در تورنتو کانادا، به زودی واشینگتن، پایتخت ایالات متحده، نیز صحنه تجمع‌ها و تشکیل زنجیره‌های انسانی ایرانیان خواهد بود.

بیشتر

XS
SM
MD
LG