لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۳
زنی در تهران در حالی که چتر روی سر خود گرفته تا از گرما در امان باشد
زنی در تهران در حالی که چتر روی سر خود گرفته تا از گرما در امان باشد

آمنه‌سادات ذبیح‌پور به حضور در جلسه بعدی دادگاه سپیده قلیان «ملزم شد»

۱۱:۴۷ ۲۷.۸.۱۴۰۱

نفتالی بنت، نخست‌وزیر پیشین اسرائیل در یک پیام توئیتری به فارسی خطاب به مردم ایران گفت: «شما دیکتاتور را شکست خواهید داد.»

آقای بنت در ادامه ضمن ستایش «شجاعت الهام‌بخش» مردم ایران بر حمایت «مردم اسرائیل» از آن‌ها تاکید کرد و نوشت: «آزادی بر ترس چیره خواهد شد.»

نخست‌وزیر پیشین اسرائیل در ادامه ابراز امیدواری کرد که بتواند از «تهران آزاد» دیدار کند.

۱۱:۳۵ ۲۷.۸.۱۴۰۱

در ویدیوی منتشرشده از یک دبیرستان در شهر وزل (غرب آلمان) دانش‌آموزان در حال تمرین ترانه «برای» به فارسی و در همبستگی با مردم ایران دیده‌ می‌شوند.

در ادامه این ویدیو می‌توان تجمع این دانش‌آموزان را در حیاط مدرسه در حالی که بادکنک‌هایی به رنگ‌های سفید، سبز و قرمز با الهام از پرچم ایران به دست گرفته‌اند، مشاهده کرد.

۱۱:۲۴ ۲۷.۸.۱۴۰۱

تشییع جنازه آیلار حقی

۱۱:۱۷ ۲۷.۸.۱۴۰۱

مهدی مهدوی کیا هم به قطر نمی‌رود

مهدی مهدوی‌کیا، دیگر فوتبالیست سرشناس ایرانی هم دعوت فدراسیون بین‌المللی فوتبال برای حضور در مراسم افتتاحیه جام جهانی قطر را رد کرد.

علی کریمی، بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران ضمن اعلام این خبر در استوری اینستاگرام خود گفت که آقای مهدوی‌کیا در حالی از سفر به قطر خودداری کرده که فیفا برای این فوتبالیست برنامه‌های خاصی از جمله حضور در زمین پیش از بازی بین تیم‌های ایران و بریتانیا در نظر داشته است.

به گفته علی کریمی، با توجه به تدارک این برنامه‌ها با رد دعوت فیفا از سوی مهدی مهدوی‌کیا، «او تنها سفیر و بازیکن ایرانی است که با وجود داشتن قرارداد رسمی به قطر نرفت.»

پیش از این چهره‌های شناخته‌شده دیگری از فوتبال ایران از جمله علی دایی، علی کریمی، جواد نکونام و کریم باقری، دعوت فیفا برای حضور در جام جهانی قطر را با هدف حمایت از اعتراض‌های مردمی در ایران و محکوم کردن سرکوب خشونت‌آمیز این اعتراض‌ها رد کرده بودند.

۱۱:۰۶ ۲۷.۸.۱۴۰۱

آتش کوکتل مولوتوف در حوزه علمیه قم

ویدئوهایی در شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر با شرح پرتاب کوکتل مولوتوف به دست معترضان به طرف حوزه علمیه قم منتشر شده است.

رادیوفردا قادر به تایید مستقل این خبر نیست.

چهارشنبه شب حوزه علمیه ایذه نیز هدف کوکتل مولوتوف قرار گرفته بود.

۱۱:۰۱ ۲۷.۸.۱۴۰۱

علت مرگ آیلار حقی هم سقوط از ارتفاع اعلام شد

پس از آن که خبر رسید آیلار حقی، دانشجوی پزشکی، در جریان اعتراضات تبریز کشته شده، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی علت جان باختن او را «سقوط در محل گود‌برداری» اعلام کرد.

پیشتر کانال شوراهای صنفی دانشجویان کشور از کشته شدن آیلار حقی، دانشجوی پزشکی دانشگاه آزاد تبریز، در جریان اعتراضات شامگاه ۲۵ آبان در این شهر خبر داده بود.

۱۰:۴۲ ۲۷.۸.۱۴۰۱

مراسم خاکسپاری آیلار حقی از کشته‌شدگان اعتراضات در تبریز روز جمعه، ۲۷ آبان با حضور گسترده مردم برگزار شد.

در این مراسم، معترضان شعارهایی چون «مردم آذربایجان چنین ذلتی را تحمل نمی‌کنند» سر دادند.

بر اساس گزارش‌ها، خانم حقی دانشجوی پزشکی دانشگاه آزاد تبریز بود که در جریان اعتراضات شهر تبریز در روز ۲۵ آبان به یک ساختمان پناه برده بود، اما نیروهای امنیتی این دانشجو را به پایین پرتاب کردند و او به دلیل فرورفتن میلگرد در بدنش در دم کشته شد.

۱۰:۳۰ ۲۷.۸.۱۴۰۱

معترضان در رشت، شامگاه پنج‌شنبه، ۲۶ آبان دفتر جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مجلس شورای اسلامی این شهر را آتش زدند.

آقای کوچکی‌نژاد از جمله ۲۲۷ نماینده مجلس است که پیشتر با خواندن بیانیه‌ای در صحن علنی خواهان اعدام معترضان شده بودند.

۱۰:۱۵ ۲۷.۸.۱۴۰۱

اکباتان، هدف حمله نیروهای حکومتی

بر اساس ویدئوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی، نیروهای امنیتی شامگاه پنج‌شنبه، ۲۶ آبان بار دیگر به شهرک اکباتان تهران حمله و اقدام به تخریب گسترده در بخش‌های مختلف این شهرک کردند. در این ویدیوها تخریب محوطه بیرونی و ورودی برخی بلوک‌ها، آثار تیراندازی و رد خون قابل مشاهده است.

در ویدئوی دیگری که اکانت «۱۵۰۰ تصویر» از وضعیت شهرک اکباتان در شامگاه پنج‌شنبه منتشر کرده است، شماری از مردم در حال پرتاب کوکتل مولوتف به طرف نیروهای امنیتی دیده می‌شوند.

۰۹:۵۵ ۲۷.۸.۱۴۰۱

پناه پناهی: راهی جز سقوط حکومت نمانده

پناه پناهی، فیلمساز ایرانی، در گفت‌وگو با نشریه فرانسوی «نووِل اُبزرواتوآر» سقوط جمهوری اسلامی ایران را «اجتناب‌ناپذیر» خواند و گفت «برای مردم ناامیدی که دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند، راه دیگری جز سقوط رژیم نمانده است.»

آقای پناهی تشدید سرکوب در ایران را نشانه «ناامیدی مطلق و بی‌سابقه حکومت اسلامی» عنوان و مسبب وضع کنونی ایران را علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی دانست.

او در ادامه گفت که «زندان‌های ایران دیگر جا برای زندانیان جدید ندارند و شایع شده است که دولت آینده ایران از میان نخبگان زندانی در زندان اوین تشکیل خواهد شد.»

پناه پناهی فرزند جعفر پناهی، سینماگر سرشناس ایرانی است که از ماه‌ها پیش در زندان به‌سر می‌برد.

بیشتر

XS
SM
MD
LG