لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۱۶
زنی در تهران در حالی که چتر روی سر خود گرفته تا از گرما در امان باشد
زنی در تهران در حالی که چتر روی سر خود گرفته تا از گرما در امان باشد

آمنه‌سادات ذبیح‌پور به حضور در جلسه بعدی دادگاه سپیده قلیان «ملزم شد»

۱۰:۵۳ ۱.۹.۱۴۰۱

جانشین فرمانده سپاه پاسداران دلیل تداوم اعتراضات «زن زندگی آزادی» را «مماشات سپاه با فریب‌خوردگان داخلی» عنوان کرد و مدعی شد در جریان سرکوب اعتراضات «شصت نفر» از مأموران حکومتی کشته شده‌اند.

سردار علی فدوی روز دوشنبه ۳۰ آبان اعتراضات سراسری را به عوامل خارجی ربط داد و گفت: «در داخل با فریب‌خوردگان روبه رو بودیم، لذا مماشات کردیم و اگر فریب‌خوردگان داخلی در میدان نبودند، این شصت روز به شش روز هم نمی‌کشید».

«فریب‌خورده» اصطلاحی است که علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، بارها برای توصیف مردم و به‌خصوص جوانان معترض در خیابان‌ها به کار برده و تأکید کرده که اعتراضات کار «دشمن خارجی» است.

۱۰:۴۷ ۱.۹.۱۴۰۱

نماینده تبریز: کسی توضیح نمی‌دهد چه کسانی مردم را عزادار می‌کنند

علیرضا بیگی، نماینده تبریز در مجلس می‌گوید «اینکه هر روز آمارهای کشته‌شدگان بالا برود، اما مسئولیتی متوجه وزارت کشور و نیروی انتظامی نباشد، نشان‌دهنده وجود ایراد ساختاری است».

وی اضافه کرده: «این روزها حجم کشته‌شدگان در کشور بالاست و کسی نیست که توضیح بدهد چه کسانی این مردم را کشته، به آنها شلیک کرده و خانواده‌ها را عزادار می‌کنند».

عضو کمیسیون امور داخلی مجلس گفته: «نیروهای مسئول در خصوص رخدادهای به وقوع پیوسته باید مسئولیت خود را بپذیرند. پذیرفتن این مطلب که گروهی از لباس شخصی‌ها به‌رغم وجود نیروی انتظامی در کشور وارد دانشگاه شده و دانشجویان را (هرچند تخلفی کرده باشند) مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند، قابل قبول نیست. اشکال این قضیه به وزارت کشور باز می‌گردد».

۱۰:۳۶ ۱.۹.۱۴۰۱

به دنبال خودداری بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران از خواندن سرود جمهوری اسلامی در نخستین بازی جام جهانی، روزنامه کیهان، آنها را «بی‌غیرت» خواند.

روزنامه کیهان که زیر نظر نماینده منصوب رهبر جمهوری اسلامی اداره می‌شود، علت دریافت شش گل از سوی تیم ایران مقابل انگلیس را نیز «جنگ روانی- رسانه‌ای ناجوانمردانه و بی‌سابقه‌ای» علیه این تیم توصیف کرد.

این روزنامه مدعی شد: «در واقع این جریان سیاسی- رسانه‌ای عمدتا لندن‌نشین‌ها با همراهی و هماهنگی وطن‌فروشان داخلی از سلبریتی‌های سینمایی و ورزشی گرفته تا رسانه‌های زنجیره‌ای و کانال‌های تلگرامی و حتی چهره‌های سیاسی مدعی اصلاح‌طلبی دست به دست هم داده‌اند تا با حمله به بازیکنان و سرمربی تیم ملی، ویرانی روحیه کادر فنی و بازیکنان تیم ملی ایران را برای حریفان و در واقع کارفرمایان خود تضمین کنند».

تیم ملی فوتبال ایران، رقابت‌های جام جهانی را با دریافت شش گل از تیم ملی فوتبال انگلیس، آغاز کرد که سنگین‌ترین شکست تیم ملی فوتبال ایران در تاریخ جام جهانی است.

۱۰:۲۵ ۱.۹.۱۴۰۱

۱۰:۲۴ ۱.۹.۱۴۰۱

۰۹:۳۸ ۱.۹.۱۴۰۱

۰۹:۲۹ ۱.۹.۱۴۰۱

درخواست کیهان کلهر برای حمایت مردمی از اعتراضات کردستان

کیهان کلهر، موسیقیدان و نوازنده کرد، در یک استوری اینستاگرامی نوشته «سال‌هاست، پوست کردستان را زنده زنده کنده‌اند».

وی خواستار حمایت شهروندان ایران از اعتراضات گسترده‌ شهرهای کردنشین ایران شده و اضافه کرده «بایستیم و نگذاریم سر» کردستان را از «تنش جدا کنند».

در روزهای اخیر با افزایش شمار کشته‌شدگان در شهرهای کردنشین ایران، درخواست‌های متعددی برای حمایت مردم سایر شهرها و استان‌ها از معترضان در این مناطق منتشر شده است.

۰۹:۰۹ ۱.۹.۱۴۰۱

یک فیلمساز دیگر زن نیز حجاب از سر برداشت

سحر مصیبی، فیلمساز نیز با انتشار عکسی بدون حجاب اجباری از خود در اینستاگرام نوشت که حالا «آزاد» شده است.

وی اضافه کرد: «این آزادی رو مدیون مردم سرزمینم هستم، مدیون خون‌های ریخته شده، خون مهسا و ندا و نیکا و نوید و ستار و کیان و...».

او با تکرار شعار «زن زندگی آزادی»، ادامه داده «اگر امروز به زن بودن و ایرانی بودنم افتخار می کنم به خاطر شماست».

۰۸:۲۹ ۱.۹.۱۴۰۱

در دهمین هفته اعتراضات سراسری در ایران، شامگاه دوشنبه سی‌ام آبان ماه چندین شهر از جمله تهران، مشهد، گلشهر کرج، ایذه، قم و سی‌سخت شاهد اعتراض‌های ضد حکومتی و حمایت از مردم مهاباد و کردستان بود.

در تهران مناطق بلوار فردوس، صادقیه، ونک، گیشا، سعادت‌آباد صحنه این اعتراضات بود و محله افسریه تهران نیز برای اولین‌بار شاهد تظاهرات خیابانی شد.

بنابر گزارش‌ها و ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، جمعی از مردم تهران شامگاه دوشنبه در بلوار فردوس تهران برای حمایت از مردم مهاباد و مردم استان‌های کردستان و کرمانشاه و شهرهای کردنشین آذربایجان غربی که تحت سرکوب شدید و خشونت‌بار نیروهای سپاه پاسداران و یگان ویژه قرار دارند، به خیابان آمدند.

معترضان در تظاهرات خیابانی دوشنبه شب در بلوار فردوس شعارهایی چون «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر بسیجی» و «مهاباد، کردستان، چشم و چراغ ایران» سردادند.

محله افسریه تهران نیز شامگاه دوشنبه برای اولین‌بار از هنگام آغاز اعتراضات سراسری در ۲۶ شهریور ماه به صحنه تظاهرات مردمی تبدیل شد.

گزارش زیر را بخوانید:

۰۸:۲۷ ۱.۹.۱۴۰۱

مردم شهرهای دهلران، روانسر و قروه، شامگاه دوشنبه در اعتراض به سرکوب خشونت‌بار مردم مهاباد و جوانرود به خیابان آمدند.

همزمان منابع حقوق بشری با اشاره به کمبود خون و دارو در مراکز درمانی شهرهای جوانرود و مهاباد، هشدار دادند که عدم دسترسی معترضان زخمی به خدمات درمانی و دارو «می‌تواند طی روزهای آینده به یک بحران جدی تبدیل شود.»

سایت حقوق بشری هه‌نگاو در همین مورد گزارش داد که روز دوشنبه ۳۰ آبان ماه «نیروهای حکومتی ۵ شهروند کرد به اسامی اسماعیل گل‌عنبر، مسعود تیموری، حسام حسینی، جوهر فتاحی و جمال اعظمی را در جوانرود با «اسلحه جنگی کشته‌اند.»

در همین حال شامگاه دوشنبه مردم شهر روانسر در استان کرمانشاه، با تجمع در خیابان‌های این شهر، شعار «مرگ بر دیکتاتور» و همچنین شعارهایی در حمایت از مردم شهرهای مهاباد و جوانرود سر دادند.

گزارش زیر را بخوانید:

بیشتر

XS
SM
MD
LG