لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۵۷
زنی در تهران در حالی که چتر روی سر خود گرفته تا از گرما در امان باشد
زنی در تهران در حالی که چتر روی سر خود گرفته تا از گرما در امان باشد

آمنه‌سادات ذبیح‌پور به حضور در جلسه بعدی دادگاه سپیده قلیان «ملزم شد»

۱۴:۵۰ ۱۱.۱۱.۱۴۰۱

۱۴:۴۹ ۱۱.۱۱.۱۴۰۱

حمید فرخ‌نژاد، بازیگر مخالف جمهوری اسلامی در یک استوری نوشته: «پیام حکومت به هنرمندان: ما می‌کشیم، کور می‌کنیم، می‌زنیم، زندان می‌کنیم، شما به جامعه آرامش بدهید و مردم را شاد کنید.»

۱۴:۴۳ ۱۱.۱۱.۱۴۰۱

مهرداد پیرفلک، عموی کیان پیرفلک، کودکی که از سوی نیروهای امنیتی در ایذه کشته شد، در اینستاگرام از وضعیت نامناسب برادرش، میثم، پدر کیان خبر داده است.

۱۴:۱۷ ۱۱.۱۱.۱۴۰۱

به دنبال اخراج جمهوری اسلامی از کمیسیون مقام زن سازمان ملل، عزم دولت برای پیوستن به سازمان توسعه زنان سازمان همکاری اسلامی افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری پیشنهاد کرده که ایران عضو سازمان توسعه زنان سازمان همکاری اسلامی شود.

معاونت زنان و امور خانواده ریاست‌جمهوری پیش از این و در خرداد ماه ۱۴۰۱ پیشنهاد الحاق به سازمان توسعه زنان سازمان همکاری اسلامی را در قالب لایحه به دولت ارسال کرده بود.

پس از تصویب این لایحه در دی ماه ۱۴۰۱ در هیئت دولت، ابراهیم رئیسی، آن را برای آنچه رسانه‌های ایران، «طی کردن تشریفات قانونی تصویب در مجلس شورای اسلامی» عنوان کرده‌اند، به مجلس ارائه کرد.

از جمله موضوعات فعالیت سازمان توسعه زنان سازمان همکاری اسلامی، «برجسته کردن نقش اسلام در حفظ حقوق زن مسلمان به‌ویژه در مجامع بین‌المللی که سازمان در آن مشارکت دارد» است.

در پی جان باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد تهران و انتشار گزارش‌ها از خشونت فیزیکی، جنسی و کلامی نسبت به زنان معترض، کشورهای غربی و شماری از نهادهای فعال در امور زنان خواهان اخراج جمهوری اسلامی از کمیسیون مقام زن سازمان ملل شدند.

۱۳:۳۸ ۱۱.۱۱.۱۴۰۱

۱۳:۳۲ ۱۱.۱۱.۱۴۰۱

اسپاتیفای، از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین سرویس‌های پخش آنلاین موسیقی در جهان، خبر داد که مجموعه جدیدی از ترانه‌های گلچین‌شده از هنرمندان ایرانی را با عنوان «زنان ایران» راه‌اندازی کرده است.

این فهرست پخشِ (پلی‌لیستِ) جدید، شامل آهنگ‌هایی از خوانندگان مطرح ایرانی از جمله گوگوش، مهستی و هایده، در کنار هنرمندانی مانند شروین حاجی‌پور و توماج صالحی است که هر دو پس از ساخت ترانه‌هایی در حمایت از اعتراضات ایران، با سرکوب جمهوری اسلامی مواجه شدند.

این فهرست پخش همچنین شامل آثار هنرمندان ایرانی مقیم خارج از کشور، از جمله رعنا منصور، سنوه آلگرا، و سودالیزا، خواننده ایرانی‌هلندی است که تعدادی آهنگ در حمایت از اعتراضات جاری در ایران منتشر کرده است.

شروین حاجی‌پور که مدتی را در زندان جمهوری اسلامی به‌سر برده، هنرمندی است که بیش از ۹۵ هزار نفر با ارسال درخواست به آکادمی اهداکننده جایره گِرَمی خواستار اهدای این جایزه به او شده‌اند؛ گرمی معتبرترین جایزه صنعت موسیقی جهان است.

«بیلبورد»، سایت صنعت موسیقی، به تازگی گزارش داد که برای اولین بار، یک جایزه ویژه به مراسم جوایز موسیقی گرمی اضافه خواهد شد و انتظار می‌رود ترانه «برای» اثر شروین حاجی‌پور، برنده این جایزه شود.

۱۲:۲۹ ۱۱.۱۱.۱۴۰۱

۱۲:۲۷ ۱۱.۱۱.۱۴۰۱

روزنامه حکومتی همشهری مدعی شد «پروژه تحریم و اعتصاب» در فضای فرهنگی با «شکست سنگینی» مواجه شده است.

این روزنامه این ادعا را پس از برگزاری کنسرت موسیقی «زانکو» از خوانندگان رپ مطرح کرده که پس از ماه‌ها تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی و هنری به دنبال اعتراضات صورت گرفت.

این روزنامه هیچ توضیحی درباره چند‌و‌چون برگزاری این کنسرت ارائه نکرده، اما افزوده «شکست برخی سلبریتی‌ها در جریان‌سازی و بحران‌آفرینی ضدایرانی سبب بازگشت شرایط عادی در شبکه‌های اجتماعی و ازسرگیری فعالیت‌های صفحات و چهره‌های پرمخاطب در این بستر شده‌ است».

اشاره این روزنامه حکومتی به همراهی شمار قابل‌توجهی از هنرمندان در عرصه‌های مختلف با اعتراضات «زن زندگی و آزادی» است که منجر به بازداشت برخی از آنها نیز شده است.

همشهری همچنین مدعی شده که فعالان عرصه کسب‌وکارهای آنلاین از «بازگشت آرامش» به حوزه خبر می‌دهند.

این ادعا در شرایطی مطرح شده که کماکان اینستاگرام و واتس‌اپ در ایران فیلتر بوده و شهروندان از جمله فعالان کسب‌و‌کارهای آنلاین دچار محدودیت‌های جدی در دسترسی به این شبکه‌ها هستند.

۱۱:۵۶ ۱۱.۱۱.۱۴۰۱

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو در ادامه بازداشت شهروندان کُرد، از «ربایش» پیمان نوری، اهل کامیاران و همچنین سوران احمدی، اهل شهرستان پاوه از توابع کرمانشاه توسط نیروهای حکومتی خبر داد.

بر اساس این گزارش، این دو جوان، دوشنبه ١٠ بهمن بازداشت شده‌اند.

«منابع مطلع» از کامیاران به هه‌نگاو گفته‌اند پیمان نوری به دلیل آنچه «فعالیت مرتبط با فضای مجازی» گزارش شده، به زندان کامیاران منتقل شده، اما از محل انتقال و نگهداری سوران احمدی خبری در دست نیست.


۱۱:۵۰ ۱۱.۱۱.۱۴۰۱

فخری محتشمی‌پور از برگزاری دادگاه حسین رزاق، فعال رسانه‌ای زندانی خبر داد.

حسین رزاق روز یکشنبه ۳۰ مرداد به دست نیروهای امنیتی در آمل بازداشت شد. این دستگیری کمتر از یک‌سال پس از آزادی او با قرار وثیقه «دو میلیارد تومانی» صورت گرفت.

وی با اتهامات جدیدی چون «اجتماع و تبانی علیه امنیت نظام به دلیل برگزاری اتاق‌های کلاب‌هاوس»، «تبلیغ علیه نظام به دلیل دفاع از بهائيان» و «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی به دلیل توئيت‌های حمایتی از سپیده رشنو و اهالی روشنکوه» مواجه شده است.

بیشتر

XS
SM
MD
LG