لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۹
زنی در تهران در حالی که چتر روی سر خود گرفته تا از گرما در امان باشد
زنی در تهران در حالی که چتر روی سر خود گرفته تا از گرما در امان باشد

آمنه‌سادات ذبیح‌پور به حضور در جلسه بعدی دادگاه سپیده قلیان «ملزم شد»

۲۱:۰۹ ۲۰.۱۲.۱۴۰۱

جمعی از فعالان مدنی ایرانی با انتشار بیانیه‌ای در اعتراض به تداوم بازداشت فریبا کمال‌آبادی و مهوش ثابت شهریاری در بند زندانیان سیاسی اوین، طرح اتهام‌های «بی‌اساس» و صدور احکام «سنگین و ناعادلانه» علیه این دو چهره سرشناس بهایی را «محکوم» کردند.

امضاکنندگان این بیانیه شامل ۵۶ تن از روزنامه‌نگاران، وکلا، زندانیان سیاسی سابق و کنشگران داخل و خارج ایران نوشته‌اند: «این دو زن روزهای زیادی از عمرشان را به جرم بهائی بودن در زندان‌ها سپری کرده‌اند. هیچ‌کس نباید به صرف اعتقادات و دینش مورد آزار، اذیت و یا پیگرد قرار بگیرد.»

این بیانیه که به امضای افرادی همچون شیرین عبادی، آتنا دائمی، پرستو فروهر و نوشابه امیری رسیده، می‌افزاید کمتر از چهار سال از آزادی خانم‌ها کمال‌آبادی و ثابت می‌گذرد و آن‌دو بار دیگر «با اتهامات نامعلوم و واهی» در دادگاه انقلاب محکوم شده‌اند.

این دومین بار در یک دهه گذشته است که قوه قضاییه جمهوری اسلامی علیه فریبا کمال‌آبادی و مهوش ثابت حکم ۱۰ سال حبس صادر کرده است.

گزارش زیر را بخوانید:

۱۸:۱۲ ۲۰.۱۲.۱۴۰۱

۱۸:۱۱ ۲۰.۱۲.۱۴۰۱

۱۵:۵۰ ۲۰.۱۲.۱۴۰۱

اعتراض دانشجویان دانشگاه سوره به «کارگاه‌های اجباری»

جمعی از دانشجویان دانشگاه سوره در بیانیه‌ای به برگزاری «کارگاه‌های اجباری گفت‌وگوی فرهنگی» برای بعضی از دانشجویان اعتراض کردند.

آنها نوشته‌اند: «هر گاه گمان می‌کردیم روش دیگری برای سرکوب وجود ندارد متولیان امر ما را شگفت‌زده می‌کردند و از دو هفته پیش ما شاهد این بودیم که پیامک‌هایی با مضمون دعوت اجباری به کارگاه‌های گفت‌وگوی فرهنگی برای برخی از دانشجویان ارسال می‌شد.»

۱۵:۱۴ ۲۰.۱۲.۱۴۰۱

دعوت زنان افغانستانی از همتایان خود در ایران و پاکستان برای مبارزه مشترک

گروهی از زنان افغانستانی که خود را مبارز علیه حکومت طالبان نامیده‌اند، در بیانیه‌ای با عنوان «منتظر خشم‌تان بر طالبان هستیم»، زنان ایران و پاکستان را به عنوان «زنان هم‌سرنوشت» فراخواندند تا همبستگی خود را با زنان افغانستانی اعلام کرده و مبارزه‌ای مشترک را ادامه دهند.

«زنان مبارز افغانستان» در این بیانیه تأکید کرده‌اند که مطالبات زنان در این سه کشور برای آزادی و برابری، متفاوت از یکدیگر نیست.

این بیانیه که در روزهای ۱۹ و ۲۰ اسفند در حساب‌های کاربری شماری از کنشگران زن افغانستانی بازتاب یافته، نوشته است: «طرف مطالبه این بار ما برخلاف همیشه، نه حکومت‌ها، بلکه شما زنانی هستید که همگی با هم در یک شرایط قرار داریم؛ ما، طلب همبستگی داریم و آن را با پا پیش‌گذاشتن در همبستگی اعلام کرده‌ایم.»

۱۴:۴۵ ۲۰.۱۲.۱۴۰۱

خانواده دو جان‌باخته هواپیمای اوکراینی، کیفرخواست صادرشده را دروغ و ظالمانه خواندند

محسن اسدی‌لاری و زهرا مجد، پدر و مادر دو نفر از جان‌باختگان هواپیمای سرنگون‌شده توسط سپاه در گفت‌و‌گو با اعتماد، کیفرخواست صادرشده از سوی دادگاه نظامی تهران را «کاملا غلط» و «ظالمانه» عنوان کردند.
آن‌ها در این مصاحبه «گزارش کارشناسی» در این باره را نیز «دروغ» خواندند و اعلام کردند که بر خلاف گزارش رسمی ایران «موشک دوم به بدترین جای هواپیما هم خورده است.»

۱۴:۲۰ ۲۰.۱۲.۱۴۰۱

۱۴:۱۱ ۲۰.۱۲.۱۴۰۱

۱۴:۱۰ ۲۰.۱۲.۱۴۰۱

ادامه حمله با گاز به مدارس دخترانه در خوزستان

دانش‌آموزان یک مدرسه دخترانه در باغلمک واقع در استان خوزستان روز شنبه ۲۰ اسفند هدف حمله با گاز قرار گرفتند.

گزارش‌هایی هم از حمله‌های سمی به دست کم دو مدرسه در اهواز منتشر شده است.

۱۲:۵۲ ۲۰.۱۲.۱۴۰۱

حمیده زارعی از بازداشت‌شدگان اعتراضات «زن زندگی آزادی» که تا چند هفته پیش در زندان بود، با انتشار ویدئویی با اشاره به نام معترضان اعدام‌شده از عزم خود بر ادامه مبارزه تا «آخرین نفس» تأکید کرد.
خانم زارعی در مراسم چهلم حدیث نجفی بازداشت و به اتهام «تبانی علیه نظام» محاکمه شد. او که مشمول بخشنامه «عفو معیاری» شده بود، در زندان اعلام کرد که حاضر به امضای درخواست عفو نیست.

بیشتر

XS
SM
MD
LG