لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۴۲
زنی در تهران در حالی که چتر روی سر خود گرفته تا از گرما در امان باشد
زنی در تهران در حالی که چتر روی سر خود گرفته تا از گرما در امان باشد

آمنه‌سادات ذبیح‌پور به حضور در جلسه بعدی دادگاه سپیده قلیان «ملزم شد»

۱۲:۴۹ ۲۷.۱۲.۱۴۰۱

۱۲:۱۷ ۲۷.۱۲.۱۴۰۱

۱۲:۱۶ ۲۷.۱۲.۱۴۰۱

شش تن از زندانیان سابق زن که به تازگی از زندان آزاد شده‌اند، در بیانیه‌ای خواستار آزادی دیگر زنان محبوس در زندان‌های جمهوری اسلامی شدند.

آنها در این بیانیه نوشته‌اند که پس از «عفو نمایشی» گروهی از زندانیان، کام آنها «تلخ‌تر» شده، چرا که زنان زندانی سیاسی دیگری همچنان در حبس هستند.

نویسندگان این بیانیه تأکید کرده‌اند که «مجرم» نبودند که بخواهند «درخواست بخشودگی» بدهند و تنها پس از اجرای «عفو نمایشی»، «مشمول» آن‌ شدند.

۱۲:۱۵ ۲۷.۱۲.۱۴۰۱

ده‌ها وکیل و کادر درمانی در داخل و خارج از کشور در اعتراض به ادامه حبس محمد نجفی، وکیل و فعال مدنی، هشدار دادند که شرایط جسمی وی «وخیم» است و در «معرض خطر مرگ» قرار دارد.

در نامه این وکلا آمده که «او محروم از مراقبت‌های پزشکی، در چهل و ششمین روز اعتصاب غذا به سر می‌برد و زندگی»‌ او «به مویی بسته است.»

امضاکنندگان این نامه که شماری از وکلا و کادر درمانی در فرانسه و ایران هستند، خواستار آزادی فوری او شده‌اند.

۱۲:۰۵ ۲۷.۱۲.۱۴۰۱

نگرانی مدیران حوزه‌ها از بی‌توجهی زنان به حجاب اجباری: «کوتاه بیاییم، جلوتر خواهند آمد»

ده‌ها مدیر حوزه‌های علمیه تهران در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی ضمن اعتراض به «سرعت برهنگی» و «موج انفعال» در کشور، خواستار «مواجهه با شبکه‌های اجتماعی» شدند.

آنها نوشته‌اند: «تاریخ اثبات نموده برای نقض حریم کشور هر میزان کوتاه آمده‌ایم، دشمن جلوتر خواهد آمد»، و «اگر قرار باشد امروز از قانون حجاب عقب‌نشینی کنیم، فردا دلیلی بر پافشاری بر سایر قوانین نداریم.»

در این نامه که متن آن در روز جمعه، ۲۶ اسفند، در رسانه‌ها منتشر شده است، هدف از حجاب اجباری در قانون جمهوری اسلامی «مورد اذیت قرار نگرفتن زنان از سوی افراد سطحی‌نگر» و «محدود نشدن زنان به بُعد بدن» عنوان شده و آمده است: «مدتی است که با مکر دشمن، بیش از پیش برهنگی سرعت یافته و هرچه صبر می‌کنیم، انفعال و عدم اتخاذ تصمیم معین در فضای کشور موج می‌زند.»

۱۱:۰۹ ۲۷.۱۲.۱۴۰۱

رقص خیابانی در قم برای حمایت از دختران اکباتان

در ادامه کارزار همبستگی با دختران اکباتان، چند دختر در خیابانی در قم رقص گروهی اجرا کردند.

۱۱:۰۱ ۲۷.۱۲.۱۴۰۱

آسیب‌دیده چشم: به فداکردن چشم برای سرزمینم افتخار می‌کنم

فیروز میرانی، از آسیب‌دیدگان چشم در جریان اعتراضات، با انتشار تصویری از خود در اینستاگرام، نوشته که به «تقدیر» خود در «فداکردن» چشم برای هموطنان و «سرزمین دردکشیده» ایران، «افتخار» می‌کند.

۱۰:۵۶ ۲۷.۱۲.۱۴۰۱

ابراز امیدواری نیاز زم به دیدار مزار پدرش در ایران

نیاز زم، دختر روح‌الله زم، مدیر کانال تلگرامی «آمدنیوز» که جمهوری اسلامی او را در عراق ربود و پس از انتقال به ایران، اعدام کرد، ابراز امیدواری کرده که بتواند به دیدار مزار پدرش برود.

خانواده آقای زم در حال حاضر در فرانسه زندگی می‌کنند.

۱۰:۵۶ ۲۷.۱۲.۱۴۰۱

رقص یک فعال کوئیر در حمایت از دختران اکباتان

یک فعال کوئیر ایرانی در حمایت از دختران رقصنده اکباتان، مقابل سفارت جمهوری اسلامی در برلین رقصید.

این کنشگر به نام «سینا» گفته که برای او توهین‌های احتمالی در پی انتشار ویدئوی رقصش مهم نیست و افزوده است: «جامعه کوئیر از روزِ اول داره می جنگه و نادیده گرفته میشه.»

پس انتشار ویدئوی رقص دختران اکباتان و فشار نهادهای حکومتی بر آن‌ها شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی در داخل ایران و خارج از آن با هدف حمایت از آن‌ها ویدئوی رقص‌ خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند.

۱۰:۵۳ ۲۷.۱۲.۱۴۰۱

بیشتر

XS
SM
MD
LG