لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۵۳
زنی در تهران در حالی که چتر روی سر خود گرفته تا از گرما در امان باشد
زنی در تهران در حالی که چتر روی سر خود گرفته تا از گرما در امان باشد

آمنه‌سادات ذبیح‌پور به حضور در جلسه بعدی دادگاه سپیده قلیان «ملزم شد»

۱۱:۱۸ ۲.۱.۱۴۰۲

الهه محمدی و نیلوفر حامدی، روزنامه‌نگار و سمانه اصغری، فعال حقوق زنان و کودکان که در زندان به سر می‌برند، در پیامی مشترک، از حمایت‌های مردمی از خود قدردانی کردند.

آنها با آرزوی «روزهای روشن‌تر، کنار هم، در سال ۱۴۰۲» نوشته‌اند: «شش ماه را گذراندیم. ما این سوی دیوارهای بلند زندان و شما همدلان و عزیزان، سوی دیگر. با این حال جوانه‌های سرانگشتانتان، امید را در دل ما زنده نگه داشت و گرمای دلتان، توان ادامه دادن را در زانوانمان.»

۱۰:۲۱ ۲.۱.۱۴۰۲

اولین روز بهار بر مزار محسن شکاری، بدون حجاب اجباری

ویدئویی از حضور شماری از دختران بدون حجاب اجباری بر مزار محسن شکاری، جوانی که جمهوری اسلامی وی را اعدام کرد، در اولین روز سال ۱۴۰۲ منتشر شده است.

۱۰:۱۷ ۲.۱.۱۴۰۲

عروسک سیاه‌پوش نیکا شاکرمی

نسرین شاکرمی، مادر نیکا شاکرمی که در جریان اعتراضات کشته شد، با انتشار عکسی از عروسکی سیاه‌پوش، نوشته: «این اولین سالی است که برای سفره هفت‌سین دیگر هیچ چیزی نمی‌خواهم، جز سیاهی لباسی که برای عروسکت دوخته‌ام. شاید این عروسک سیاه‌پوش تو، برای من، نماد نفرینی برحق از آه و جگر سوخته قربانیان راه آزادی و شرافت و انسانیت باشد برای نابودی شیاطین مکار و تبهکار که دنیا را آلوده به آلودگی‌هایشان می‌خواهند.»

۱۰:۱۳ ۲.۱.۱۴۰۲

زهرا خاکپور، مادر علی سیدی، جوان کشته‌شده در جریان اعتراضات، رمز پیروزی مخالفان جمهوری اسلامی را «اتحاد» عنوان کرد.

وی در اینستاگرام نوشته: «امید دارم که خداوند در این سال جدید ،به تمام مردم ایران نور آگاهی برساند و قدرت به این مردمان برساند تا دست به دست هم بدهیم و ظلم و جور را از این وطن دور کنیم، آنوقت همه باهم بهار آزادی را حس کنیم...آن روز جشن بهارآزادی بگیریم.»

۰۹:۲۰ ۲.۱.۱۴۰۲

تصاویری از سنگ مزار «کفاش گل‌های رنج»

تصاویری از سنگ مزار صادق فولادی‌وندا، که کاربران وی را «فعال کارگری و حقوق کودک» معرفی می‌کنند، در شبکه‌های اجتماعی همرسان شده است.

بر اساس گزارش‌هایی که رادیو فردا نمی‌تواند آنها را به طور مستقل تأیید کند، پیکر آقای فولادی‌وندا که در گچساران بازداشت شده بود، پس از جند روز بی‌خبری در کانالی پیدا شد.

حساب کاربری «۱۵۰۰ تصویر» که اخبار مربوط به اعتراضات را پوشش می‌دهد، پیش از این با انتشار تصویری از وی، نوشته بود که او یک کفاشی به نام «گل‌های رنج» داشت.

روز سنگ مزار این جوان نوشته شده «کفاش گل‌های رنج» و «صدای بچه‌های اعماق».

۰۹:۰۹ ۲.۱.۱۴۰۲

موتورسواری بدون حجاب اجباری در شهرک اکباتان

حساب کاربری «شهرک اکباتان» در توئیتر، ویدئویی از موتورسواری یکی از دختران ساکن اکباتان، بدون حجاب اجباری، منتشر کرده است. روی ویدئو آهنگ مشهور «آرام باش» با صدای راما و سلنا گومز، که چندی پیش شماری از دختران این شهرک، در فضای عمومی با آن رقصیدند، به گوش می‌رسد.

۰۸:۵۸ ۲.۱.۱۴۰۲

رقص مقابل سفارت ایران در پاریس در حمایت از دختران اکباتان

عباس میلانی، مورخ و استاد دانشگاه، از رقص گروهی شماری از دختران مقابل سفارت جمهوری اسلامی در پاریس به همت مرجان ساتراپی‌، نویسنده و کارگردان شناخته‌شده ایرانی در حمایت از دختران رقصنده اکباتان خبر داد.

۰۸:۵۲ ۲.۱.۱۴۰۲

۰۸:۴۲ ۲.۱.۱۴۰۲

۰۸:۴۱ ۲.۱.۱۴۰۲

بیشتر

XS
SM
MD
LG