لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۳۸
زنی در تهران در حالی که چتر روی سر خود گرفته تا از گرما در امان باشد
زنی در تهران در حالی که چتر روی سر خود گرفته تا از گرما در امان باشد

آمنه‌سادات ذبیح‌پور به حضور در جلسه بعدی دادگاه سپیده قلیان «ملزم شد»

۱۶:۰۶ ۹.۳.۱۴۰۲

ابلاغ واحد درسی «مکتب سلیمانی» به دانشگاه‌های ایران

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس می‌گوید «درس دو واحدی اختیاری مکتب سلیمانی» تبیین، تصویب و به روسای دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

یحیی رحیم صفوی سه‌شنبه، ۹ خرداد، گفت که تدریس این واحد درسی روز ۳۰ بهمن‌ماه سال گذشته در شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت علوم به تصویب رسیده و اکنون به تمام روسای دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی سراسر کشور ابلاغ شده است.

به گفته صفوی، «هدف از ایجاد این درس، ساختن نسل جوان و انتقال مکتب سلیمانی به نسل حال و آینده» و «آشنایی با جبهه مقاومت» است.

سال گذشته خبرهایی در زمینه اقدام برای راه‌اندازی واحد درسی «مکتب سلیمانی» منتشر شده بود. رئیس سازمان بسیج اساتید، روز ۱۲ دی‌ماه، اظهار امیدواری کرده بود که «آموزه‌های مکتب سلیمانی به عنوان واحد درسی و برنامه‌های آموزشی و تربیتی در مدارس و دانشگاه ها پیاده» شود.

۱۵:۵۴ ۹.۳.۱۴۰۲

پنج سال زندان برای یک معلم بازنشسته

زینب همرنگ، معلم بازنشسته ۵۰ ساله و فعال صنفی معلمان، به اتهام «اجتماع و تبانی» به پنج سال زندان محکوم شده است.

به گزارش کانال صنفی معلمان ایران، خانم همرنگ که مهر ماه گذشته بعد از دو سال تحمل زندان آزاد شده بود، ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ دوباره بازداشت شد.

بر اساس این گزارش، زینب همرنگ و «دو هم پرونده‌ای او» که به نام آنها اشاره‌ای نشده، از داشتن وکیل انتخابی محروم بوده‌اند.

اتهامات این معلم بازنشسته، «اجتماع و تبانی به‌قصد برهم زدن امنیت کشور» و «تبلیغ علیه نظام» عنوان شده است.

۱۵:۲۱ ۹.۳.۱۴۰۲

ویدئویی از مراسم اهدای مدال مسابقات پرس سینه بزرگسالان قهرمانی جهان در آفریقای جنوبی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که نشان می‌دهد نماینده اوکراین در این مسابقات از دست دادن با امیررضا مس‌فروش از ایران خودداری می‌کند.

پارلمان اوکراین روز دوشنبه هشتم خرداد اعلام کرد بستۀ تحریمی ۵۰ ساله‌ای را علیه ایران در واکنش به تأمین تسلیحاتی مسکو از سوی تهران، به اتفاق آرا به تصویب رسانده است.

۱۴:۲۵ ۹.۳.۱۴۰۲

انتشار عکسی جدید از هستی حسین‌پناهی، معترض نوجوان

حساب توییتری کولبرنیوز روز سه‌شنبه عکسی جدید از هستی حسین‌پناهی، معترض نوجوان، منتشر کرد:

۱۴:۱۵ ۹.۳.۱۴۰۲

یک نفر دیگر در رابطه با پرونده «شهرک اکباتان» بازداشت شد؛ «محرومیت» او از وکیل

مرکز مشاوره حقوقی «دادبان» روز سه‌شنبه، ۹ خرداد، خبر داد که در پرونده موسوم به «شهرک اکباتان» تهران، فرد دیگری نیز به نام «نوید نجاران» بازداشت شده که او هم مانند دیگر متهمان این پرونده از دادرسی مطابق قانون محروم شده است.

بر اساس اطلاع دادبان، نوید نجاران از دسترسی به وکیل مدافع محروم بوده و هیچ‌کس اعم از خانواده یا دوستان و نزدیکان تاکنون پیگیر وضعیت پرونده او نبوده است.

این پایگاه حقوقی می‌گوید که «ضابط خاص قضایی»، در ارتباط با جان‌ باختن آرمان علی‌وردی، طلبه بسیجی، نوید نجاران را در اهواز بازداشت کرده و پس از بازجویی اولیه به تهران فرستاده است.

۱۴:۱۴ ۹.۳.۱۴۰۲

نافرمانی مدنی زنان ادامه دارد

۱۴:۱۳ ۹.۳.۱۴۰۲

اعتصاب کسبه در سمیرم

۱۴:۱۲ ۹.۳.۱۴۰۲

شعارنویسی ادامه دارد

۱۲:۴۹ ۹.۳.۱۴۰۲

راننده‌ای که آخوند را زیر گرفته بود به حبس و شلاق محکوم شد

رئیس کل دادگستری استان تهران می‌گوید با وجود این‌که شاکی پرونده زیر گرفتن یک آخوند در بلوار مرزداران تهران «گذشت» کرده، اما دادگستری، «از نظر جنبه عموم جرم»، این فرد را مجرم دانسته و به هشت ماه حبس تعزیری و ۴۰ ضربه شلاق تعزیری و ۲ سال محرومیت از رانندگی و تصدی هرگونه وسایل نقلیه محکوم کرده است.

علی القاصی مهر، رئیس کل دادگستری استان تهران، گفت که از این راننده خودرو «اقرارهایی» گرفته شده است و دادگستری رسیدگی به این پرونده را «در زمان کوتاهی» انجام داده است.

پلیس تهران روز ششم اردیبهشت اعلام کرد که «یک روحانی ۳۵ ساله در بلوار مرزداران تهران، پس از پارک خودروی شخصی، توسط یک دستگاه خودروی سواری به زیرگرفته شد و راننده که به عمد او را زیر گرفته از صحنه متواری شده و تلاش پلیس برای دستگیری او ادامه دارد.»

در اعتراضات سراسری اخیر در ایران، معترضان شعارهایی علیه آخوندها سر دادند و بر اساس ویدئوهایی که منتشر شده است، برخی از معترضان در خیابان‌ها عمامه‌ را از سر آخوندها پرت می‌کنند که این حرکت اعتراضی به «عمامه‌پرانی» معروف شده است.

۱۲:۳۹ ۹.۳.۱۴۰۲

تشکیل پروندهٔ انضباطی به دلیل بلندی مو

شوراهای صنفی دانشجویان کشور خبر می‌دهد که محمدمهدی وثوقیان، دانشجوی رشته هوشبری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و عضو شورای صنفی این دانشگاه، به دلیل داشتن موی بلند و انداختن گوشواره در خوابگاه به کمیتهٔ انضباطی احضار شده است.

این دانشجو روز ۷ خرداد طی تماسی به کمیتهٔ انضباطی احضار شد. پس از مراجعه به دفتر کمیتهٔ انضباطی به وی گفته شد به دلیل «بلند بودن موها و اشتباه گرفته شدن با خانم‌ها» احضار شده است.

پروندهٔ این دانشجو برای بررسی به شورای انضباطی ارجاع داده شده است.

بیشتر

XS
SM
MD
LG