لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۵۲
زنی در تهران در حالی که چتر روی سر خود گرفته تا از گرما در امان باشد
زنی در تهران در حالی که چتر روی سر خود گرفته تا از گرما در امان باشد

آمنه‌سادات ذبیح‌پور به حضور در جلسه بعدی دادگاه سپیده قلیان «ملزم شد»

۲۱:۰۹ ۱۴.۳.۱۴۰۲

نرگس محمدی در پیامی از زندان اوین در مورد وضعیت سلامتی ناهید تقوی،‌ زندانی سیاسی دوتابعیتی، نوشته است که مسئولان قوه قضائیه جمهوری اسلامی، «زندانیِ بیمار را تا نهایت مرز ممکن، تا مرز از دست دادن سلامتی، آزار و محرومیت می‌دهند».

در این پیام که روز یکشنبه ۱۴ خرداد در صفحه اینستاگرام خانم محمدی منتشر شد، آمده است: ناهید تقوی ۶۸ ساله، «دوباره درگیر خشک شدن انگشتان دست و درد شدید در گردن، کمر و دستانش» شده و «درد را به وضوح در چهره‌اش می‌توان دید».

خانم محمدی تصریح کرده که علی‌رغم دستور پزشکی قانونی وابسته به قوه قضائیه مبنی بر این‌که خانم تقوی نباید در محیط پُر استرس باشد، «هر دوبار پس از تزریق بسیار دشوار و دردناک کورتون به مفاصل از روی تخت بیمارستان یک راست به روی تخت زندان» منتقل شده است.

۱۲:۰۳ ۱۴.۳.۱۴۰۲

مأموران حکومتی با حمله، یادگارهای تولد کیان پیرفلک را بردند

مادر کیان پیرفلک، کودک کشته‌شده در اعتراضات ایذه، در یک پست اینستاگرامی خبر داده است که نیروی حکومتی به «خانه دوست» آن‌ها حمله کرده و «تمام وسایلی که برای درست کردن یادگاری‌های تولد جهانی کیان درست کرده» بودند را برده‌اند.

ماه‌منیر مولایی‌راد این اقدام را «نشانه تأیید جنایت‌های» جمهوری اسلامی دانسته و در ادامه خطاب به مأموران حکومتی گفته است: «مزدورای بدبخت شما از تولد بچه ۱۰ ساله هم می‌ترسید.»

کیان پیرفلک، متولد خرداد ۱۳۹۲، ۲۵ آبان ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات ایذه در پی «رگبار» خودوری حامل او و خانواده‌اش توسط نیروهای حکومتی کشته شد.

۰۹:۴۰ ۱۴.۳.۱۴۰۲

مسئول تکیه معاون‌الملکِ کرمانشاه به دلیل پوشش گردشگران عزل شد

مسئول «تکیه معاون‌الملک کرمانشاه» به دلیل عدم رعایت حجاب اجباری توسط برخی گردشگران فورا «عزل» شد.

داریوش فرمانی، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی و گردشگری کرمانشاه، روز شنبه ۱۳ خرداد در حالی از عزل مسئول تکیه معاون‌الملک خبر داد که به گفته او گردشگرانی که پوشش مورد تأیید حکومت را رعایت نکرده بودند «با حضور به‌موقع پرسنل اداره‌ کل میراث فرهنگی ضمن تذکر به بیرون از مجموعه هدایت شدند.»

آقای فرمانی در ادامه از «افزایش تعداد پرسنل شیفت و نگهبان‌های» مجموعه‌های گردشگری کرمانشاه «با توجه به حساسیت موضوع [حجاب اجباری] در ایام پیک سفر» خبر داد.

هم‌زمان با ادامه حرکت اعتراضی زنان ایرانی به محرومیت‌ها و محدودیت‌های اجتماعی و قانونی با حضور بدون حجاب اجباری در مراکزی عمومی، فشار بر آن‌ها و سایر اقشار و گروه‌های جامعه افزایش یافته است.

۰۸:۵۲ ۱۴.۳.۱۴۰۲

محمد آرین‌خو، پیشکسوت کاراته و مربی سابق، عکس‌هایی از دیدار خود با پدر و مادر محمدمهدی کرمی، معترض اعدام‌شده، در حساب کاربری خود در اینستاگرام منتشر کرد.

او نوشت: «فضای ایران برای میهن‌پرستان واقعی جز خفقان و جهنم نیست!»

آقای آرین‌خو از جمله ورزشکاران در ایران است که در ماه‌های گذشته از معترضان حمایت و از سکوت جامعه ورزشی به‌ویژه در ارتباط با اعدام متهمان مربوط به اعتراضات انتقاد کرده است.

۰۱:۳۹ ۱۴.۳.۱۴۰۲

انتشار تصویری از شکایت والدین کیان پیرفلک از «ضابطین قضایی» به دلیل تیراندازی به خودروی آنها

سجاد پیرفلک، عموی کیان پیرفلک٬ کودک اهل ایذه که در جریان اعتراضات به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شد٬ تصویری از متن شکایت والدین این کودک از «ضابطین قضایی» به دلیل تیراندازی به خودروی شخصی آنها در توییتر منتشر کرده است.

در شکایت میثم پیرفلک و زینب مولایی راد، پدر و مادر کیان تصریح شده است: «هیچ شکایتی از عباس کورکوری معروف به مجاهد و بهمن بهمنی و دیگر بازداشت شدگان شهروند ایذه ای نداشته و نداریم.»

خبرگزاری قوه قضاییه جمهوری اسلامی روز جمعه ۱۸ فروردین خبر داد که برای یکی از معترضان زندانی به نام عباس کورکوری، مشهور به مجاهد کورکور، که به‌ عنوان متهم اصلی در پرونده کشته شدن کیان پیرفلک معرفی شده، حکم اعدام صادر شده است.

میثم پیرفلک پیشتر نیز در فروردین سال جاری در ویدئویی اعلام کرد که او و خانواده‌اش هیچ شکایتی از فردی که قوه قضاییه جمهوری اسلامی به عنوان متهم اصلی این پرونده معرفی کرده٬ ندارند.

نهادهای امنیتی و قضایی ایران، علاوه بر مجاهد کورکور چند نفر دیگر از جمله بهمن بهمنی را به دست داشتن در حمله مسلحانه به معترضان در ایذه و مسئول کشته شدن شماری از آن‌ها از جمله کیان پیرفلک معرفی کرده‌اند.

کیان پیرفلک در زمان مرگ تنها ۹ سال داشت و همین در کنار افشاگری مادرش او را به یکی از شناخته‌شده‌ترین قربانیان سرکوب در پی اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» تبدیل کرد.

۲۰:۲۱ ۱۳.۳.۱۴۰۲

تجمع گروهی از مخالفان جمهوری اسلامی در برن سوئیس

۱۸:۱۰ ۱۳.۳.۱۴۰۲

یادبود کشته‌شدگان اعتراضات اخیر ایران در سیدنی استرالیا

۱۸:۰۹ ۱۳.۳.۱۴۰۲

تجمع اعتراضی گروهی از ایرانیان در پایتخت سوئد

۱۸:۰۷ ۱۳.۳.۱۴۰۲

۱۸:۰۷ ۱۳.۳.۱۴۰۲

بیشتر

XS
SM
MD
LG