لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۹:۵۴

حمله موشکی و پهپادی سپاه به اردوگاه‌های احزاب کرد ایرانی در اقلیم کردستان عراق


سپاه پاسداران در نخستین ساعت‌های بامداد دوشنبه با موشک و پهپادهای انتحاری به اردوگاه‌های احزاب کرد ایرانی مخالف جمهوری اسلامی، از جمله مقر رهبری حزب کومله و محل زندگی رهبران حزب دموکرات کردستان ایران در اقلیم کردستان عراق حمله کرد.

این حملات در حالی انجام شد که به دنبال حمله شنبه شب نیروهای سپاه پاسداران و یگان ویژه فراجا به مهاباد، بسیاری از شهرها در استان‌های کردستان و کرمانشاه و شهرهای کردنشین آذربایجان غربی، شامگاه یک‌شنبه همچنان صحنه اعتراضات گسترده مردمی است.

سازمان ضد تروریسم اقلیم کردستان عراق نیز با تایید این حمله‌ها، اعلام کرد که سپاە پاسداران با موشک و پهپاد انتحاری همه اردوگاەهای احزاب کردستان ایران در مناطق مختلف اقلیم کردستان عراق را هدف قرار دادە است.

برخی ویدیوهای منتشر شده از این حملات در شبکه‌های اجتماعی، تصاویری از اصابت یک موشک بە اردوگاە حزب دموکرات کردستان ایران در کویسنجق در استان اربیل عراق را نشان می‌دهند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در حملات بامداد دوشنبه سپاه پاسداران به اردوگاه‌های احزاب کرد ایرانی مخالف جمهوری اسلامی، شدیدترین حملات متوجه اردوگاە جژنی کان و گردەچال در نزدیکی فرودگاە بین‌المللی اربیل بوده است.

آژیر خطر کنسولگری آمریکا در اربیل نیز در جریان این حمله‌ها دو بار به صدا درآمد.

آرام مدرسی عضو دفتر سیاسی حزب کومله کردستان به شبکه تلویزیونی روداو گفت که مقر رهبری حزب کومله با هواپیماهای بدون سرنشین و موشک هدف قرار گرفت اما تاکنون تلفات جانی نداشته است.

این عضو دفتر سیاسی حزب کومله افزود: «این حمله قابل پیش بینی بود و ما کاملا آماده بودیم و پهپادها دائما بر فراز منطقه در حال پرواز هستند.»

بیز عبدالحمید، فرماندار اربیل، نیز گفت که کمپ جژنی کان که اعضای حزب دمکرات کردستان ایران در آن زندگی می‌کنند مورد حمله قرار گرفته است اما تاکنون تلفات جانی گزارش نشده است.

از هنگام آغاز اعتراضات سراسری در ایران که پس از جان باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد آغاز شد، تاکنون سپاه پاسداران سه بار به مقر احزاب کرد ایرانی مخالف جمهوری اسلامی و همچنین اردوگاه محل زندگی اعضای خانواده آنها حمله موشکی و پهپادی انجام داده است.

XS
SM
MD
LG