لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۶

تلاش مجلس و قوه قضاییه برای تشدید برخورد با معترضان


تلاش مجلس و قوه قضاییه برای تشدید برخورد با معترضان
please wait

No media source currently available

0:00 0:05:28 0:00

در حالی‌که اعتراضات سراسری ایران، به میانه یازدهمین هفته خود رسیده است، حکومت جمهوری اسلامی می گوید با کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل متحد همکاری نخواهد کرد. کمیته‌ای که تشکیل آن، به شکلی استثنایی از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل تصویب شد. تهران در حالی از این اقدام بین‌المللی خشمگین شده که اعتراضات مردم و دانشجویان از یک سو و اعتصاب اصناف مختلف کارگری از سوی دیگر، همچنان ادامه دارد. در همین حال، قوه قضاییه خواستار تشدید برخورد با معترضان شده و گروهی از نمایندگان مجلس هم، به‌دنبال تصویب طرحی برای افزایش مجازات هر نوع تماس و همکاری با آن‌چه دولت‌های متخاصم توصیف کرده‌اند، شده‌اند؛ مهدی بیگی تحولات روز دوشنبه را گزارش می‌کند.

در حالیکه اعتراضات سراسری ایران، به میانه یازدهمین هفته خود رسیده، حکومت جمهوری اسلامی می گوید با کمیته حقیقت یاب سازمان ملل متحد همکاری نخواهد کرد. کمیته ای که تشکیلش، به شکلی استثنایی از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل تصویب شد. وزارت خارجه ایران همچنین برای سومین بار سفیر آلمان را به خاطر مطرح کردن پیشنهاد تشکیل کمیته حقیقت یاب احضار کرده است.
تهران در حالی از این اقدام بین المللی خشمگین شده که اعتراضات مردم و دانشجویان از یک سو و اعتصاب اصناف مختلف کارگری از سوی دیگر، همچنان ادامه دارد. در همین حال، قوه قضاییه خواستار تشدید برخورد با معترضان شده و گروهی از نمایندگان مجلس هم، بدنبال تصویب طرحی برای افزایش مجازات هر نوع تماس و همکاری با آنچه دولت های متخاصم توصیف کرده اند، شده اند؛ موضوعی که می تواند در عمل، دامنه بسیار وسیعی را شامل شده و محدودیت های شهروندان ایرانی را، حتی بیشتر از گذشته کند. گزارش مهدی بیگی از تحولات بیست و چهار ساعت اخیر را ببینیم؛ بعد مفصل صحبت می کنیم.

XS
SM
MD
LG