لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۰۲

تظاهرات خیابانی در دشتی و مهاباد، شعارهای ضدحکومتی در تهران و مشهد


تصویری ویدیویی از اعتراضات شبانه در شهر دشتی استان هرمزگان
تصویری ویدیویی از اعتراضات شبانه در شهر دشتی استان هرمزگان

در یکصد و دومین شب اعتراضات سراسری، شامگاه دوشنبه شهرهای دشتی در شهرستان پارسیان استان هرمزگان و مهاباد در آذربایجان غربی صحنه تظاهرات خیابانی ضد حکومتی بودند و در مناطقی از شهرهای تهران و مشهد و برخی شهرهای دیگر از جمله بومهن نیز معترضان اقدام به سردادن شعارهای شبانه و نصب بنرهای اعتراضی کردند.

جمعی از مردم معترض شهر دشتی، از توابع مرکز شهرستان پارسیان استان هرمزگان، شامگاه دوشنبه پنجم دی ماه و ساعاتی پس از چهلم حامد ملایی، از کشته‌شدگان اعتراضات سراسری، به خیابان آمده و مناطق مختلفی از این شهر را به صحنه تظاهرات خیابانی و سردادن شعارهای ضد حکومتی تبدیل کردند.

معترضان با تجمع در خیابان‌ها و میادین اصلی شهر دشتی و برپا کردن آتش اقدام به سردادن شعارهایی علیه جمهوری اسلامی و شعار «مرگ بر دیکتاتور» کردند.

حامد ملایی، جوان ۳۵ ساله اهل شهر دشتی در استان هرمزگان و پدر دو دختر خردسال بود که ۲۶ آبان در تظاهرات این شهر با شلیک مستقیم نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی کشته شد.

در اعتراضات خیابانی شامگاه دوشنبه در شهر دشتی که همزمان با چهلم کیان پیرفلک کودک ۹ ساله کشته شده در ایذه و دو روز بعد از کشته شدن دختر ۱۲ ساله‌ای به نام سُها اعتباری در جاده بستک هرمزگان بر اثر تیراندازی ماموران بود، معترضان با سردادن شعار «حکومت بچه‌کش نمی‌خوایم‌ نمی‌خوایم»، کشتار کودکان به دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی را محکوم کردند.

شهر مهاباد، از شهرهای کردنشین استان آذربایجان غربی، نیز شامگاه دوشنبه پنجم دی ماه بار دیگر شاهد اعتراضات خیابانی جمعی از مردم بود. معترضان با برپا کردن آتش، برخی از خیابان‌های این شهر را بستند و به سردادن شعارهایی علیه جمهوری اسلامی پرداختند.

در شهر مرزی نوسود شهرستان پاوه در استان کرمانشاه هم اعتراضات پراکنده‌ای شکل گرفت. معترضان در این شهر با روشن کردن آتش و سردادن شعارهایی به اعتراضات شبانه پرداختند.

ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد در شهر بومهن در شرق استان تهران معترضان شامگاه دوشنبه پنجم دی ماه اقدام به نصب بنری در یکی از خیابان‌های اصلی این شهر کردند که در آن از زبان کیان پیرفلک، کودک کشته شده در شهر ایذه، خطاب به پدرش نوشته شده بود: «بابا میثم، بالاخره فهمیدی من رو کشتن».

اشاره این بنر به مطلع شدن میثم پیرفلک پدر کیان پس از چهل روز از کشته شدن فرزندش است. میثم پیرفلک همزمان با فرزندش در خودروی خود مورد اصابت گلوله نیروهای امنیتی قرار گرفت و به دلیل شدت جراحات از ایذه به بیمارستانی در اهواز منتقل شد و تا چهل روز از کشته شدن فرزندش مطلع نبود.

جمعی از معترضان نیز شامگاه دوشنبه در مناطقی از تهران از جمله جنت‌آباد در شمال غربی تهران و نارمک در شرق تهران به سردادن شعارهای شبانه از داخل خانه‌ها و مجتمع‌های مسکونی پرداختند. شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر دیکتاتور» از جمله شعارهای شبانه در این مناطق بود.

در شهر مشهد هم دوشنبه شب شماری از معترضان در برخی از خیابان‌های این شهر به یاد کشته‌شدگان اعتراضات سراسری در مشهد و دیگر شهرهای ایران و از جمله به یاد «حمیدرضا روحی» دانشجوی کشته شده در اعتراضات منطقه شهر زیبا در تهران، اقدام به سردادن شعار و همچنین شعارنویسی ضد حکومتی کردند.

XS
SM
MD
LG