لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۵۶

لبرون جیمز رکورد تاریخ لیگ بسکتبال آمریکا را فروریخت


ستاره ۳۸ ساله ورزش جهان، با کسب ۳۸ امتیاز در دیدار لیکرز مقابل تاندر، موفق شد به صدر جدول پرامتیازترین بازیکنان تاریخ لیگ بسکتبال آمریکا (NBA) صعود کند.

لبرون جیمز حالا با ۳۸۳۹۰ امتیاز، سه امتیاز بالاتر از کریم عبدالجبار است که با توجه به تداوم حضور جیمز، این فاصله افزایش خواهد یافت و چه بسا به رکورد ۴۰ هزار امتیاز هم برسد. کارل مالون، کوبی برایانت و مایکل جوردن در رده‌های بعدی قرار دارند.

جیمز ملقب به پادشاه، در حالی رکورد امتیاز را در معتبرترین لیگ بسکتبال دنیا شکست که عبدالجبار ۷۵ ساله به احترام او، یکی از ۱۹ هزار نفری بود که به کریپتو آرنا آمده بودند.

کینگ جیمز پیش‌تر توانسته بود رکورد امتیازآورترین بازیکن تاریخ در مجموع فصل عادی و دور حذفی را هم که در اختیار عبدالجبار بود بشکند.

با وجود مهارناپذیری لبرون جیمز، تیم او که از پرطرفدارترین تیم‌های ورزشی دنیاست، روزهای تلخی را سپری می‌کند، به نحوی که لیکرز حتی در شب رکوردشکنی کاپیتانش از پس اوکلاهما سیتی تاندر برنیامد و با نتیجه ۱۳۳ بر ۱۳۰ شکست خورد.

لس آنجلس لیکرز در رتبه نازل سیزدهم کنفرانس غرب قرار دارد و برای صعود به مرحله بعد، کار سختی پیش روی این تیم پرستاره است که علاوه بر جیمز، راسل وستبروک، آنتونی دیویس و دنیس شرودر را هم در اختیار دارد.

هر بازی که سپری می‌شود و با هر باخت لیکرز، احتمال قرار گرفتن یاران جیمز در جمع شش تیمی که به طور مستقیم به مرحله حذفی می‌رسند کاهش می‌یابد.

پس از درخواست جدایی کایری اروینگ از بروکلین نتس، جیمز امیدوار بود هم‌تیمی سابقش که با کلیولند کاوالیرز قهرمان ۲۰۱۶ شدند، به لس آنجلس بیاید تا اوضاع نابسامان لیکرز را تغییر دهند. اما بروکلینی‌ها برای معاوضه اروینگ، بسته‌ پیشنهادی دالاس ماوریکس را ترجیح دادند.

لبرون جیمز در سه دوره از المپیک‌ها، دو مدال طلا و یک نشان نقره را به گردن آویخته. چهار بار انگشتر قهرمانی لیگ بسکتبال آمریکا را دریافت کرده. چهار بار باارزش‌ترین بازیکن لیگ شده. ۱۹ بار پیاپی هم در فهرست آل استار لیگ قرار گرفته که در این مورد با عبدالجبار برابر است.

عبدالجبار اسطوره لیکرز پنج بار با این تیم قهرمان شده و یک بار هم با میلواکی باکس. هر دو تیم یاد شده، پیراهن شماره ۳۳ عبدالجبار را بازنشسته کرده‌اند، اتفاقی که برای پیراهن لبرون نیز پس از پایان دوران حرفه‌ای او در سه تیم هیت، کاوالیرز و لیکرز رخ خواهد داد.

او در گفت‌وگوی زنده در پاسخ به سوال شکیل اونیل که آیا با فروپاشی رکورد عبدالجبار بهترین بازیکن تاریخ شده‌ای، گفت: «انتخابم در برابر هر بازیکن دیگری، خودم هستم و این احساس همیشگی من است.»

XS
SM
MD
LG