لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۹

پرسپولیس مقابل هوادارانش به «هوادار» باخت


در هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی و مقابل هوادارانش، مغلوب تیم هوادار شد، شکستی که این تیم را با یک بازی بیشتر نسبت به سپاهان، در رده دوم قرار داد.

شاگردان یحیی گل‌محمدی که در پایان هفته شانزدهم، ۷ امتیاز از استقلال پیش بودند، حالا در هفته بیستم با این تیم در امتیاز ۳۹ برابرند.

سپاهان با تفاضل گل بهتر، ۳۹ امتیاز اندوخته اما در صورت برتری مقابل ذوب آهن در شهرآورد اصفهان، می‌تواند فاصله‌ای سه امتیازی را با سرخابی‌ها ایجاد کند.

ساکت الهامی که با تیم‌های تراکتور و نساجی قهرمان جام حذفی شده، حالا با تیمی که نامش هوادار است اما هوادار ندارد، نتایجی جالب توجه کسب می‌کند. این برد غافلگیرانۀ هوادار، هواداران استقلال و سپاهان را خوشحال کرد.

هوادار برخلاف انتظار، بازی را بهتر از حریف صاحب نامش آغاز کرد. پاس‌های متعدد، کم اشتباه و هماهنگی چشمگیر یاران هوادار، روی شکل بازی پرسپولیس هم اثر گذاشته بود.

گل‌محمدی برای تغییر این روند، دو تعویض را بین دو نیمه انجام داد تا پرسپولیس در نیمه دوم موقعیت‌های بیشتری را مهیا کند اما نه آل کثیر و نه دو مهاجم خارجی، موفق به گلزنی نشدند.

لئاندرو پریرا مهاجم جدید و برزیلی سرخپوشان که سابقه حضور در بروژ بلژیک را دارد، در نخستین حضورش جایگزین دیاباته شد اما مانند او، کاری از پیش نبرد.

در دقیقه ۸۸ اشتباه ناشیانه فرجی باعث شد محمدجواد محمدی با فرار برق‌آسا و ضربه دقیقی که نواخت، در موقعیت تک به تک دروازه بیرانوند را باز کند.

محمدی که فصل قبل هم به هر دو تیم پرسپولیس و استقلال گل زده بود، از تیم رایکا بابل به هوادار پیوسته است.

یحیی گل‌محمدی در هفته‌های اخیر، عوامل بیرونی و برنامه‌ریزی شده را دلیل نتایج ضعیف پرسپولیس عنوان کرده است. او این بار هم به اتفاق دستیارانش شدیداً معترض بود. آنها بر این باور بودند که داور باید پیش از گل خطا می‌گرفت.

در ترکیب پرسپولیس علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی گنجی، دانیال اسماعیلی‌فر، وحید امیری، میلاد سرلک (سروش رفیعی) سینا اسدبیگی (کمال کامیابی‌نیا) محمد عمری، سعید صادقی (فرشاد فرجی) شیخ دیاباته (لئاندرو پریرا) و عیسی آل‌کثیر (مهدی ترابی) به میدان رفتند.

در سمت مقابل محمدرضا خالدآبادی به اتفاق فریبرز گرامی، مرتضی منصوری، مهدی عبدی، مسعود شجاعی (محمد میری) حسین صادقی، مهدی مهدیخانی (صائب محبی) سپهر روزی‌طلب (داریوش شجاعیان) محمد چهارمحالی (امید سینگ) بابک مرادی (محمد عباسی) و محمدجواد محمدی این پیروزی دور از انتظار را رقم زدند.

هنگام خروج بازیکنان از زمین، هواداران پرسپولیس دو دسته شده بودند. عده‌ای که از سومین شکست فصل تیم‌شان خشمگین بودند، شعار «بی غیرت» سر داده و اشیایی را به سمت بازیکنان پرتاب می‌کردند. برخی هم یکصدا مشغول تشویق تیم‌شان شدند.

گل‌محمدی در نشست خبری بعد از بازی شرکت نکرد، اما ساکت الهامی گفت: «نیمه اول برتر از پرسپوليس بودیم. هیچ تیمی در پنج شش سال اخیر مقابل پرسپوليس اینطور بازی نکرده بود. نیمه دوم سیستم حریف عوض شد. از بچه‌های خودم تشکر می‌کنم که پرسپوليس در برابر بازیکنان من مجبور به تغییر سیستم می‌شود. در حالی که روز اول همه فکر می‌کردند مدعی سقوط باشیم.»

مهدیخانی بازیکن سابق پرسپولیس هم گفت: «دو سال در پرسپولیس زندگی کردم اما اذیت شدم. مربی به من بازی نمی‌داد. از این خوشحالم که پیروز شدیم. حتی السد و الدحیل هم نتوانسته بودند در آزادی مثل ما با پرسپولیس بازی کنند. تیم برتر میدان بودیم. تیم ۳۰ میلیاردی، تیم ۶۰۰ میلیاردی را جلوی هواداران خودش شکست داد.»

در دیگر بازی‌های برگزار شده، استقلال با گل‌های مهدی قایدی و صالح حردانی از سد پیکان گذشت. قایدی با اینکه روی نوار گلزنی قرار گرفته، هفته قبل یک پنالتی را در برابر نفت مسجدسلیمان از دست داد و در این بازی نیز قدر دو موقعیت تک به تک را ندانست.

ساپینتو سرمربی استقلال گفت: «وقتی عقب می‌افتند دنبال بهانه‌اند. بعضی از دستیاران یا مربیان به سرمربی حریف احترام نمی‌گذارند، درباره فوتبال هیچ چیز نمی‌دانند. رفتارشان مانند حیوان است. این تصاویر به کشورم مخابره می‌شود و می‌پرسند چه اتفاقی افتاده. امیدوارم فدراسیون با قوانین سختگیرانه‌ای خاطیان را جریمه کند.»

مجتبی حسینی سرمربی پیکان هم با خنده پاسخ داد: «جالب است ساپینتو از احترام صحبت می‌کند. این بنده خدا را که نمی‌دانم از کجا آورده‌اند، روی هر صحنه اعتراض می‌کرد و به زبان پرتغالی فحش می‌داد. گفتم فلانی برو بشین سر جات. همین. آنقدر فحش پرتغالی دادند که یاد گرفتیم. خیلی هم رکیک است که اصلاً قابل عنوان نیست.»

تراکتور که در برابر فولاد با گل دقیقه ۱۱۰ و مقابل هوادار با گل دقیقه ۹۱ برنده شده بود، این بار در خانه و مقابل آلومینیوم اراک با تساوی بدون گل متوقف شد.

پاکو خمز سرمربی اسپانیایی تبریزی‌ها درباره محرومیت هادی محمدی گفت: «این که ۲۴ ساعت قبل از بازی محرومیتش را اعلام می‌کنند منطقی نیست و این را هیچ کجای دنیا ندیدم. کار شایسته‌ای از سوی کمیته انضباطی نبود.»

گل‌گهر سیرجان در بندرانزلی ۲-۱ بر میزبانش غلبه کرد تا به رده چهارم برسد. مس رفسنجان هم فولاد خوزستان را با نتیجه دو بر صفر از پیش رو برداشت تا در جایگاه هفتم قرار بگیرد.

XS
SM
MD
LG