لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۰۷

«ممانعت وزارت اطلاعات» از ادامه تحصیل عبدالله مؤمنی، زندانی سیاسی سابق


رسانه «تحکیم ملت» روز دوشنبه ۸ اسفند از اقدام وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در ممانعت از ادامه تحصیل عبدالله مؤمنی، فعال و زندانی سیاسی سابق، در مقطع دکترای جامعه‌شناسی سیاسی خبر داد.

این رسانه خبری در شبکه‌های اجتماعی نوشت که ‏وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در نامه‌ای به دانشگاه علوم و تحقیقات تهران اعلام کرده که قبولی عبدالله مؤمنی در مقطع دکتری «ملغی اعلام» شود.

آقای مؤمنی که به دنبال انتخابات مناقشه‌انگیز سال ۱۳۸۸ بازداشت و مدت پنج سال را در زندان سپری کرد، در آزمون دکتری سال ۱۴۰۰ در رشته جامعه‌شناسی سیاسی قبول شد و ترم نخست را نیز با موفقیت سپری کرد.

گزارش رسانه تحکیم ملت می‌گوید که دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات پیرو نامه وزارت اطلاعات مانع ثبت‌نام این فعال سیاسی در ترم دوم سال جاری شده است.

به نوشته این رسانه، ‏لغو قبولی آقای مؤمنی در حالی صورت می‌گیرد که «هیچ مانع قانونی برای ادامه‌ تحصیل او وجود ندارد و حکم اخراج وی بدون انجام هر گونه روند دادرسی در کمیته‌های انضباطی یا دادگاه‌ها صرفا بنا به تشخیص و نظر وزارت اطلاعات صادر شده است». ‏

اقدام وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در ممانعت از ادامه تحصیل آقای مؤمنی در حالی رخ می‌دهد که دولت ابراهیم رئیسی به‌تازگی اعلام کرده رئیس جمهوری دستور به لغو احکام اخراج و تعلیق دانشجویان معترض داده است.

دانشگاه‌های ایران در جریان اعتراضات سراسری پس از ۲۶ شهریور ماه از کانون‌های اصلی اعتراضات بودند و دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی برای سرکوب این اعتراضات علاوه بازداشت بیش از ۷۰۰ دانشجوی معترض، بارها به دانشگاه‌ها هجوم برده و دانشجویان را مورد ضرب و جرح قرار دادند.

جمعیت گسترده‌ای از دانشجویان نیز از سوی مدیران دانشگاه‌ها ممنوع‌الورود، اخراج و تعلیق شده‌اند و برای بسیاری از دانشجویان در کمیته‌های انضباطی پرونده تشکیل شده است.

XS
SM
MD
LG