لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۵۷

بازداشت علی پورطباطبایی، خبرنگار پی‌گیر مسمومیت زنجیره‌ای در مدارس شهر قم


رسانه‌های ایران شامگاه یکشنبه از بازداشت علی پورطباطبایی، خبرنگار ساکن شهر قم خبر دادند که طی هفته‌های اخیر پی‌گیر اخبار مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس این شهر بود.

آقای پورطباطبایی از گردانندگان وبسایت خبری «قم‌نیوز» محسوب می‌شود که در توییتر نیز با نام کاربری «خیزران» فعالیت می‌کند، اما حساب کاربری وی به دنبال بازداشت او بسته شده است.

به نوشته رسانه‌های داخل کشور از جمله روزنامه اعتماد، هنوز از نهاد بازداشت‌کننده این خبرنگار و فعال رسانه‌ای اطلاعی در دست نیست.

میلاد علوی، گزارشگر روزنامه شرق، در توییتی نوشته که علی پورطباطبایی صبح یکشنبه بازداشت شده است و «حدود ساعت ۸ شب خبر بازداشت خود را در تماس با خواهرش اعلام کرد»، اما با قطع شدن ناگهانی تلفن نتوانسته است که توضیحی درباره علت بازداشت خود بدهد.

این رخداد واکنش شماری از روزنامه‌نگاران و فعالان داخل کشور را به دنبال داشت و از جمله عباس عبدی در شبکه اجتماعی توییتر نوشت که بازداشت آقای پورطباطبایی «نه تنها کمکی به رفع ابهام از شایعات و اخبار پیرامون مسمومیت‌ها نمی‌کند بلکه آن را بدتر می‌کند».

احسان بداغی، فعال رسانه‌ای، نیز نوشت: «بالاخره یک نفر بابت مسمومیت دانش‌آموزان بازداشت شد؛ سید علی پور طباطبایی از مدیران سایت قم‌نیوز که در ٣ ماه اخیر بیشترین پیگیری را برای اخبار مربوط به مسمومیت‌ها و بررسی دلایل آن داشت.»

حملات با گاز به مدارس دخترانه در ایران اوایل آذر ماه از شهر قم آغاز شد و رفته‌رفته به شهرهای مختلف گسترش یافت. مقامات جمهوری اسلامی هنوز گزارشی درباره این حملات منتشر نکرده‌اند و هیچ یک از عوامل آن نیز بازداشت نشده است.

XS
SM
MD
LG