لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۱

حمله پلیس به خانه نخست وزیر سابق پاکستان؛ درگیری و بازداشت ۶۱ نفر


عمران خان حدود چهار سال نخست‌ وزیر بود اما روز ۲۱ فروردین امسال با رأی اکثریت مجلس نمایندگان پاکستان از مقام خود برکنار شد
عمران خان حدود چهار سال نخست‌ وزیر بود اما روز ۲۱ فروردین امسال با رأی اکثریت مجلس نمایندگان پاکستان از مقام خود برکنار شد

در جریان حمله پلیس به خانه عمران خان، نخست‌وزیر برکنار شده پاکستان، ۶۱ نفر بازداشت شدند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس شنبه ۲۷ اسفند گزارش داد که پلیس با هواداران آقای خان درگیر شد و از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

سهیل سوخرا، افسر ارشد پلیس لاهور که عملیات حمله به خانه آقای خان را رهبری کرده، گفته است هواداران و اعضای حزب «تحریک انصاف» به رهبری عمران خان، خانه او را با بلوک‌های سیمانی، قطع درختان، برپایی چادرها و کامیون مسدود کرده بودند و با پرتاب سنگ و کوکتل مولوتف مقابل پلیس مقاومت کردند و یک نفر نیز از پشت بام آقای خان اقدام به تیراندازی کرد.

به گفته او، در این درگیری سه افسر پلیس پاکستان زخمی شدند. وزیر کشور پاکستان نیز گفته است با توجه به کشف سلاح‌های غیرقانونی در منزل آقای خان، این خانه به صورت کامل تفتیش خواهد شد. او گفت بسیاری از هواداران آقای خان در اسلام‌آباد نیز مسلح هستند.

این گزارش می‌افزاید در زمان درگیری پلیس و هواداران آقای خان، خود او در خانه نبوده و برای شرکت در دادگاهی در اسلام‌آباد حضور داشت، اما دادگاه او تا ۳۰ مارس، حدود ۱۲ روز دیگر به تعویق انداخته شد.

پیشتر، در پی درگیری‌های خشونت‌بار میان حامیان عمران خان با پلیس این کشور در شهر لاهور، دادگاه عالی پاکستان ۲۴ اسفند به پلیس دستور داد اقدامات برای بازداشت عمران خان را در حال حاضر به تعویق بیندازد.

دادگاهی در این کشور روز ۲۳ اسفند حکم داده بود که عمران خان به اتهام فروش هدایایی که در زمان نخست‌وزیری دریافت کرده، بازداشت شود و این حکم قابل تغییر به گرو گذاشتن وثیقه مالی نباشد.

عمران خان، ورزشکار موفق رشته کریکت که در سال‌های اخیر به سیاست روی آورد، حدود چهار سال نخست‌ وزیر بود اما روز ۲۱ فروردین امسال با رأی اکثریت مجلس نمایندگان پاکستان از مقام خود برکنار شد.

با استفاده از گزارش‌های آسوشیتدپرس و رادیو فردا؛ د.خ/س.ن

XS
SM
MD
LG