لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۷

لایحه تعطیلی پنجشنبه‌ها به مجلس ارائه شد


معاون اجرایی رییس‌جمهوری اسلامی با اشاره به موضوع تعطیلی پنجشنبه‌ها گفت لایحه‌ای در این زمینه به مجلس ارائه شده است.

به گزارش ایسنا، محسن منصوری در نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که روز دوازدهم فروردین‌ماه برگزار شد تاکید کرد: «تعطیلی پنجشنبه‌ها یکی از مصوبات خوبی است که زیرساخت مناسبی را برای سفرها به خصوص سفرهای کوتاه مدت مهیا می‌کند.»

وی با بیان این که دولت لایحه تعطیلی پنجشنبه‌ها را در قالب اصلاح‌ ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری به مجلس ارائه کرده، ابراز امیدواری کرد که این لایحه اجرایی شود.

موضوع تعطیلی پنجشنبه‌ها پیش از این نیز چند بار مطرح شده است، از جمله رئیس سازمان اداری استخدامی کشور آبان سال گذشته از ارسال طرحی به مجلس برای اضافه‌شدن پنجشنبه به تعطیل رسمی آخر هفته در سراسر کشور خبر داد.

میثم لطیفی در حاشیه جلسه روز چهارشنبه ۱۸ آبان هیات دولت گفته بود: «قرار بر این شد برای مشاغلی که امکانش وجود دارد، ساعت کاری در سراسر کشور از ساعت ۸ تا ۱۶:۳۰ و پنجشنبه و جمعه برای کارکنان تعطیل باشد.»

به‌گفته این مقام دولتی، این تصمیم به‌منظور «افزایش بهره‌وری اقتصادی» گرفته شده و در صورت تصویب در مجلس دو روز پایانی هفته برای همه کارکنان سراسر کشور تعطیل خواهد بود.

رئیس سازمان اداری استخدامی در عین حال تأکید کرد که مجموعه‌های دولتی خدماتی از قبیل مراکز درمانی، بانکی، ورزشی و همچنین واحدهای نظامی مشمول این مصوبه نخواهند بود.

در حال حاضر مجموع روزهای تعطیلات رسمی سراسری در ایران به‌جز جمعه‌ها برای عموم و پنجشنبه‌ها برای مدارس، حدود ۳۰ روز است که شامل تعطیلات ملی و حکومتی و مذهبی می‌شود.

XS
SM
MD
LG