لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۷

سه فعال دانشجویی در پی اعتراض به مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان به «تبلیغ علیه نظام» متهم شدند


فرشته طوسی (سمت چپ تصویر) به همراه ضیا نبوی و هستی امیری
فرشته طوسی (سمت چپ تصویر) به همراه ضیا نبوی و هستی امیری

ضیا نبوی، زندانی سیاسی سابق و فعال دانشجویی که همراه با دو فعال دانشجویی دیگر، فرشته طوسی و هستی امیری، به دادسرای اوین احضار شده بود، اعلام کرد که به خاطر «تجمع ۱۶ اسفند دانشجویان علامه در اعتراض به مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان» به «تبلیغ علیه نظام» متهم شده است.

آقای نبوی در صفحه توییتر خود نوشت: روز دوشنبه چهارم اردیبهشت در شعبه دوم بازپرسی اوین پرونده‌ای برایمان باز شد. اتهام‌مان تبلیغ علیه نظام بود و بهانه‌اش تجمع ۱۶ اسفند دانشجویان علامه در اعتراض به مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان» و «اتهام را نپذیرفتیم و تاکید کردیم که شکایتی اگر هست از جانب ماست و نسبت به خشونت بی‌سابقه عوامل حراست.»

این فعال دانشجویی در ادامه افزود: «به‌راستی اینکه مسمومیت‌های دانش‌آموزان ادامه دارد و هیچ‌کدام از عاملین و آمرین واقعی این جنایت مورد برخورد و بازخواست قرار نگرفته‌اند ولی دانشجویان معترض باید برای دادگاهی شدن آماده شوند، اگر چنین واقعیت تلخ و دردناکی نبود، می‌تواتست از ته دل آدمی را بخنداند.»

ضیا نبوی از چهره‌های سرشناس جنبش دانشجویی در دهه هشتاد است که پس از «ستاره‌دار» شدن و محرومیت از تحصیل، در ۲۵ خرداد سال ۱۳۸۸ بازداشت شد و نزدیک به ۸ سال را در زندان گذراند.

علاوه بر ضیا نبوی، دو تن از فعالان دانشجویی دانشگاه علامه به نام‌های هستی امیری و فرشته طوسی نیز روز دوشنبه چهارم اردیبهشت به دادسرای امنیت مستقر در زندان اوین احضار شده بودند.

کانال دانشجویان متحد گزارش داد که شعبه دوم بازپرسی دادسرای زندان اوین هر سه این فعالان دانشجویی را به «تبلیغ علیه نظام» متهم کرده و در پایان جلسه بازپرسی روز دوشنبه برای آنها قرار کفالت صادر کرده است.

در جریان تجمع ۱۶ اسفند ماه دانشجویان دانشگاه علامه برای اعتراض به مسموم‌سازی دانش‌آموزان دختر، بنابر گزارش شورای صنفی دانشجویان «نیروهای حراست با همکاری بسیج دانشجویی» به شدت به دانشجویان معترض را مورد ضرب و جرح قرار دادند.

علاوه بر احضار ضیا نبوی، هستی امیری و فرشته طوسی به دادسرای امنیت اوین، به نوشته کانال دانشجویان متحد، دست‌کم ۳۰ دانشجوی معترض دانشگاه علامه پس از تجمع ۱۶ اسفند ممنوع‌الورد شده‌اند.

XS
SM
MD
LG