لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۰۲

«رزمایش» یک ماهه تذکر حجاب در جزیره هرمز 


در ادامه برخورد با زنان و پلمب و توقیف‌های مرتبط با تن ندادن به حجاب اجباری، نیروهای سپاه پاسداران در جزیره هرمز اقدام به برگزاری «رزمایش عفاف و حجاب» کرده و یک «لنج» را نیز به خاطر حضور بدون حجاب تعدادی از زنان توقیف کردند.

پس از «پلمب پارک جنگلی دریاچه شورمست در مازندران» و تعطیلی «تنگه کافرین» از جاذبه‌های گردشگری استان ایلام به دلیل«بی توجهی به حجاب»، وب‌سایت روزنامه شرق گزارش داد که «یک لنج به علت کشف حجاب برخی سرنشینان زن، در آب‌های ساحلی جزیره هرمز» توقیف شده است.

مقام‌های جزیره هرمز گفتند که توقیف این لنج با حکم قضایی و به دلیل «سوار کردن تعدادی گردشگر به صورت مختلط و با پوشش نامناسب جهت تفریح دریایی» و «حضور زنان بدون حجاب» انجام شده است.

همزمان حجت‌الله سالاری، فرمانده سپاه جزیره هرمز، اعلام کرد که «رزمایش عفاف و حجاب» توسط نیروهای سپاه پاسداران، نیروهای انتظامی و پایگاه‌های بسیج برای «حفاظت از حجاب» در جزیره هرمز آغاز شده است و تا یک ماه آینده با حضور «هشت گروه امر به معروف و نهی از منکر» در سطح محلات هرمز ادامه خواهد داشت.

فرمانده سپاه جزیره هرمز به مردان نیز درباره نوع پوشش و لزوم رعایت حجاب هشدار داد و افزود: « حجاب مختص خانم‌ها نیست، در حال حاضر چهره و پوشش برخی مردان مناسب نیست و آنها هم باید رعایت کنند.»

پیشتر نیز عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفته بود: «باید برای مردانی که حجاب مناسب را رعایت نمی‌کنند هم مانند زنان، جریمه‌های سنگینی تعیین شود.»

پس از گسترش روز افزون سر باز زدن زنان در ایران از حجاب اجباری، دستگاه‌های حکومتی از اسفند ماه گذشته اقدامات همه‌جانبه‌ای را برای سرکوب نافرمانی مدنی زنان و دختران ایرانی آغاز کرده‌اند.

این اقدامات که شامل برخوردهای خیابانی با زنان تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر، پلمب گسترده واحدهای صنفی و تجاری و گردشگری، ارسال پیامک حجاب و توقیف خودروها، منع ورود به مترو و محروم کردن زنان از خدمات اداری و عمومی است با مقاومت گسترده زنان مواجه شده است.

XS
SM
MD
LG