لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۵

فوتبال جوانان آسیا:‌ شکست دختران ایرانی در برابر استرالیا


تصویری ویدیویی از لحظه به ثمر رسیدن گل اول استرالیا
تصویری ویدیویی از لحظه به ثمر رسیدن گل اول استرالیا

در ادامه بازی‌های دور دوم از مرحله مقدماتی فوتبال دختران آسیا، جوانان ایران با نتیجه سه بر صفر مغلوب استرالیا شدند.

بعد از ناکامی ایران در گام اول مقابل ویتنام میزبان مسابقات، دومین بازی ایران نیز با شکست به پایان رسید. کاهیل جانسون (۲ گل) و مایا لوبو گلزنان استرالیا در این مسابقه بودند.

با توجه به پیروزی پنج بر صفر استرالیا در برابر لبنان، صعود این تیم به مرحله نهایی رقابت‌ها که سال آینده در ازبکستان برگزار خواهد شد، قطعی شده است.

فاطمه براتی، کیمیا رحیمی‌نیا، فاطمه سرورزاده، محدثه ذلفی، فاطمه پسندیده، هستی فروزنده، سارا دیدار، فاطمه ستوده، الهه افشاردوست، الهه عباسی و مریم سادات بازیکنان آغازگر ایران در برابر استرالیا بودند، رقابتی تماشایی که همچون سایر رویدادهای فوتبال زنان، نه به صورت زنده و نه ضبطی، از صداوسیمای جمهوری اسلامی پخش نمی‌شود.

ایران در اولین دیدار مقابل ویتنام قرار گرفت و در رقابتی نزدیک، ۳-۲ شکست خورد. دختران ایران نیمه اول را با شکست دو بر یک به پایان رساندند. در نیمه دوم، هر دو تیم یک بار دروازه همدیگر را باز کردند.

گل‌های ایران را مدافع ویتنام در هشتمین دقیقه و هستی فروزنده در دقیقه ۸۸ از روی نقطه پنالتی به ثمر رساندند.

مریم جهان نجاتی سرمربی ایران پیش از شروع رقابت‌ها در نشست خبری گفت:‌ «امیدوارم رطوبت بالا کار را برای شاگردانم سخت نکند. گرچه تدابیری در نظر گرفتیم تا هنگام مسابقه شرایط خویی داشته باشیم. تمام تیم‌ها با برنامه ویژه آمده‌اند و هیچ حریفی ساده نیست اما با اردوهایی که برگزار کردیم و با توجه به آنالیز حریفان، آمده‌ایم تا بهترین عملکرد را به نمایش بگذاریم. امیدوارم بچه‌ها کارهای تاکتیکی را که در تمرینات انجام داده‌ایم در زمین اجرا کنند.»

جوانان ایران برای صعود به این مرحله، در دور نخست عازم داکا شدند و ابتدا ۷-۱ ترکمنستان را از پیش رو برداشتند. هستی فروزنده هت‌تریک کرد و ستاره زمین بود.

پیروزی ۱-۰ مقابل بنگلادش میزبان مسابقات در دیداری دشوار با گل دقیقه ۸۵ نگین زندی، رای به صدرنشینی و صعود دختران ایران به دور دوم داد.

حالا در مرحله دوم مسابقات، شاگردان مریم جهان‌نجاتی در آخرین بازی، هفدهم خرداد به مصاف لبنان می‌روند، مسابقه‌ای که با توجه به کیفیت دو تیم، می‌تواند منجر به پیروزی دختران ایران شود.

تیم ملی ایران در رده بزرگسالان نیز حریفانش را در رقابت‌های گزینشی المپیک ۲۰۲۴ شناخته است. قرعه‌کشی در کوالالامپور انجام شد و شاگردان مریم آزمون در گروه A با استرالیا، تایوان و فیلیپین همگروه شدند.

هر سه تیم در رنکینگ فیفا جایگاه بهتری نسبت به ایران دارند. استرالیا اینک در صدر تیم‌های زنان آسیا قرار گرفته و تیم دهم فوتبال زنان دنیاست. تایوان و فیلیپین رتبه‌های ششم و نهم آسیا را به خود اختصاص داده‌اند. در حالی که ایران رده دوازدهم آسیا را در اختیار دارد.

XS
SM
MD
LG