لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۲۱

مدیرمسئول روزنامه اعتماد به یک سال محرومیت از فعالیت مطبوعاتی محکوم شد


بهروز بهزادی، مدیرمسئول روزنامه اعتماد
بهروز بهزادی، مدیرمسئول روزنامه اعتماد

روزنامه اعتماد، چاپ تهران، روز شنبه گزارش داد که دستگاه قضایی ایران مدیرمسئول این روزنامه اصلاح‌طلب را به یک سال محرومیت از هر نوع فعالیت مطبوعاتی محروم کرده است.

این گزارش می‌گوید که بهروز بهزادی بر سر پرونده شکایت قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران در شعبه ۹ کیفری ۱ تهران محاکمه شده است.

حکم اولیه این پرونده اوایل خرداد ماه صادر شد که بر اساس آن آقای بهزادی به شش ماه حبس تعزیری و پرداخت ۱۵ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده بود.

روزنامه اعتماد می‌گوید که اما دادگاه در نهایت با استفاده از اختیارات برآمده از تبصره ماده ۳۵ قانون مطبوعات، مجازات حبس بهروز بهزادی را به محرومیت از هر نوع مسئولیت مطبوعاتی به مدت یک سال تبدیل کرد.

قرارگاه ثار‌الله سپاه پاسداران از مدیرمسئول روزنامه اعتماد در دو پرونده جداگانه شکایت کرده که او در یک پرونده تبرئه شده و این مجازات بابت پرونده دوم است.

به نوشته روزنامه اعتماد، یکی از احکام صادر شده به دلیل مصاحبه‌ای است که این روزنامه با «پدر علم ژنتیک ایران» در خصوص نحوه ربودن او انجام داده بود.

اشاره این روزنامه به مصاحبه مورخ ۱۲ آبان‌ماه ۱۴۰۱ با داریوش فرهود، عضو فرهنگستان علوم پزشکی است که او در آن می‌گوید توسط دو لباس‌شخصی ربوده و در مکان نامعلومی از او بازجویی شده است.

آقای فرهود که آن زمان ۸۴ سال داشت توضیح داده بود که به او گفته شده چرا به «رخدادهای پزشکی» اعتراض می‌کند و «در مقابل تصمیمات مملكتی مطیع محض» نیست.

با استفاده از گزارش‌های روزنامه اعتماد و رادیو فردا؛ س.ن

XS
SM
MD
LG