لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۱۱

داریوش مهرجویی و «کلاهی که جمهوری اسلامی بر سر مردم گذاشت»؛ گفت‌وگو با حسن صلح‌جو


داریوش مهرجویی، ۱۳۹۷
داریوش مهرجویی، ۱۳۹۷

پخش بخش‌هایی از مستند «الماس در گام لامینور» ساخته حسن صلح‌جو از تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی، یک روز بعد از به قتل رسیدن داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر، بازتاب‌های گسترده‌ای در فضای مجازی داشته است.

در این مستند، که البته هنوز نسخهٔ کامل آن آماده نشده، آقای مهرجویی مواضع مشخصی در قبال تحولات اجتماعی سیاسی در ایران و مشخصاً انقلاب اسلامی و حکومت جمهوری اسلامی اتخاذ کرده است.

صحنه‌ای از این فیلم که در شبکه‌های اجتماعی بسیار پربازدید شد، صحنهٔ روسری برداشتنِ وحیده محمدی‌فر است و این‌که داریوش مهرجویی می‌گوید «دیگه روسری تموم شد». سکانس پربازدید دیگر صحنه‌ای است که در آن داریوش مهرجویی کلاهش را از سرش برمی‌دارد، می‌گوید «این کلاهی رو که ۴۰ سال بر سر ما گذاشتند، دیگه نمی‌خوایم» و آن را به آب می‌اندازد.

حسن صلح‌جو می‌گوید آقای مهرجویی هنگام این ضبط این صحنه هیچ نگرانی‌ای از واکنش احتمالی حکومت ایران به این صحنه‌ها نداشت.

کارگردان مستند «الماس در گام لامینور» همچنین می‌گوید در ایدهٔ اولیهٔ این فیلم که تدوین آن هنوز به پایان نرسیده و آمادهٔ پخش نشده است، قرار بود این فیلم با صحنه‌ای از جشن تولد آقای مهرجویی پایان بگیرد، ولی الان نمی‌داند قرار است با چه صحنه‌ای تمام شود.

حسن صلح‌جو، فیلمساز و سردبیر برنامهٔ آپارات در بی‌بی‌سی فارسی، در گفت‌وگو با ‌مهدی طاهباز دربارهٔ نحوهٔ ساخت این مستند و دید‌گاه‌های داریوش مهرجویی توضیح داده است.

گفت‌وگو با حسن صلح‌جو دربارهٔ مستند «الماس در گام لامینور»
please wait

No media source currently available

0:00 0:11:40 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG