لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۴

ازسرگیری محاکمه نرگس محمدی چند روز پس از دریافت جایزه صلح نوبل


نرگس محمدی
نرگس محمدی

حساب‌ نرگس محمدی در اینستاگرام خبر داد که اولین جلسه محاکمه این برندۀ جایزه صلح نوبل پس از دریافت این جایزه به زودی برگزار می‌شود.

بر اساس گزارش این حساب، جلسه جدید دادگاه قرار است روز سه‌شنبه ۲۸ آذر در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برگزار شود.

این گزارش می‌افزاید خانم محمدی روز دریافت جایزه نوبل به دفتر بند زنان فراخوانده شده و طی ابلاغیه‌ای به او، زمان برگزاری این جلسه دادگاه به ریاست ایمان افشاری اعلام شد.

مراسم اهدای جایزه نوبل صلح ۲۰۲۳ روز یکشنبه ۱۹ آذر در اسلو پایتخت نروژ بدون حضور برنده این جایزه برگزار شد و در این مراسم، فرزندان نرگس محمدی، فعال ایرانی زندانی، جایزه صلح نوبل را به نمایندگی از او دریافت کردند.

همچنین گفته شده که به درخواست وزارت اطلاعات با ابلاغیه‌ای از سوی دادسرای امنیت ناحیه ۳۳، خواسته شده اجرای حکم محکومیت در خارج از شهر تهران صورت پذیرد.

این سومین جلسه محاکمه نرگس محمدی به دلیل فعالیت‌های اخیرش در زندان محسوب می‌شود.

در دو پرونده قبلی، او به ۲۷ ماه زندان و ۴ ماه رفتگری و نظافت خیابان‌ها محکوم شده است.

این فعال حقوق بشر اکنون برای تحمل ده سال مجازات حبس به‌ خاطر اتهام‌های گوناگون در زندان اوین محبوس است.

او چند روز پیش، در نامه‌ای که به صورت قاچاق از زندان خارج شد، تأکید کرد که به مبارزه خود برای حقوق بشر ادامه می‌دهد حتی اگر به از دست دادن جانش بینجامد.

در این نامه که از سوی یک شبکه سوئدی پخش شد، محمدی نوشت: «حبس، شکنجه روانی، سلول انفرادی دائمی، صدور پی در پی احکام؛ اینها من را متوقف نکرده و نخواهد کرد» و «من برای آزادی و برابری مبارزه خواهم کرد حتی اگر به قیمت جانم تمام شود.»

XS
SM
MD
LG