لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۱

کفن‌پوش‌ها خواستار «انتقام» از اسرائیل برای کشته شدن رضی موسوی شدند


رسانه‌های داخلی ایران شامگاه دوشنبه از تجمع شماری از هواداران حکومت جمهوری اسلامی مقابل شورای عالی امنیت ملی کشور در واکنش به کشته شدن سید رضی موسوی، فرمانده ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران، در «حمله هوایی اسرائیل» به دمشق خبر دادند.

تصاویری که از این تجمع در رسانه‌های ایران از جمله حساب کاربری روزنامه هم‌میهن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شده است، عده‌ای کفن‌پوش را نشان می‌دهد که شعار «جمهوری اسلامی انتقام، انتقام» سرمی‌دهند.

تجمع‌کنندگان که شمارشان در این تصاویر چند ده نفر است، پرچم‌های زردرنگ حزب‌الله لبنان را در دست گرفته‌اند. همشهری آنلاین در گزارش خود، تجمع‌کنندگان را «جمعی از جوانان، دانشجویان و شهروندان تهرانی» نامیده است که «خواستار پاسخ قاطع» به اسرائیل شده‌اند.

رضی موسوی، به نوشته خبرگزاری تسنیم، از قدیمی‌ترین مستشاران سپاه در سوریه و «از همراهان» قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه، بوده که روز دوشنبه در حمله اسرائیل به منطقه زینبیه دمشق کشته شد.

بر اساس گزارش‌ها، آقای موسوی از دهه ۱۳۷۰ «مسئول پشتیبانی و لجستیک نیروی قدس سپاه در سوریه» بوده و نقش مهمی در حفظ حکومت بشار اسد بعد از آغاز جنگ داخلی سوریه داشته است. او همچنین «مسئول پشتیباتی جبهه مقاومت در لبنان و سوریه» معرفی شده است.

‌سپاه پاسداران در واکنش به کشته شدن رضی موسوی هشدار داده که «بی‌تردید» اسرائیل «تاوان» این اقدام را «خواهد پرداخت.»

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران، نیز در پیامی گفت که «قطعا تاوان» آن را خواهند داد.

با استفاده از گزارش‌های هم‌میهن، همشهری آنلاین و رادیو فردا؛ س.ن

XS
SM
MD
LG