لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۷

تظاهرات حامیان فلسطین و اسرائیل مقابل دادگاه بررسی اتهام «نسل‌کشی» اسرائیل در غزه


جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام «نسل‌کشی» اسرائیل در غزه
جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام «نسل‌کشی» اسرائیل در غزه

گروه‌های حامی فلسطین و اسرائیل، روز پنجشنبه ۲۱ دی، هم‌زمان با آغاز جلسات دادگاه رسیدگی به اتهام «نسل‌کشی» اسرائیل در غزه، راه‌پیمایی‌های بزرگی را مقابل دادگاه بین‌المللی لاهه هلند برگزار کردند.

صدها معترض حامی اسرائیل، با خواندن سرود و در دست گرفتن پرچم‌های هلند و اسرائیل، به سوی درهای کاخ صلح لاهه، محل برگزاری جلسه دادگاه عالی سازمان ملل برای بررسی دادخواهی آفریقای جنوبی به منظور توقف فوری حملات نظامی اسرائیل به غزه، راهپیمایی کردند.

در میان این معترضین، بستگان افرادی که در حمله گروه افراطی حماس به اسرائیل در روز هفتم اکتبر گروگان گرفته یا کشته شده بودند نیز به چشم می‌خوردند. ایالات متحده و بسیاری از کشورهای غربی دیگر، حماس را سازمانی تروریستی می‌دانند.

همچنین صدها حامی فلسطین در روز پنجشنبه، با ایجاد دودهای قرمز، سبز و سیاه به نشانه پرچم فلسطین و سر دادن شعار، به تماشای جلسه دادگاه لاهه از مانیتور بزرگی که کمتر از یکصد متر از گروه اسرائیلی فاصله داشت، ایستادند.

نیروهای پلیس ضد شورش هلند نیز در بامداد پنجشنبه، به منظور جدا کردن این دو گروه، مقابل ساختمان دادگاه حضور یافتند که این امر باعث به تعویق افتادن راهپیمایی سراسری حامیان اسرائیل در شهر لاهه شد.

به گفته پلیس، این راهپیمایی‌ها بدون روی دادن حادثه‌ای جدی برگزار شد و یک سخنگوی شهر لاهه نیز شمار تظاهرکنندگان هر دو گروه را حدود ۸۰۰ نفر تخمین زده است.

دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه هلند، روز پنجشنبه روند رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل به اتهام «نسل‌کشی» در ارتباط با فلسطینیان را آغاز کرد.

جوآن دونهیو، قاضی آمریکایی دیوان گفت دیوان تشکیل جلسه داده تا ادعاهای آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در ارتباط با «نسل‌کشی» را مورد رسیدگی قرار دهد.

مقام‌های آفریقای جنوبی در جلسه دیوان بین‌المللی لاهه، اسرائیل را به «دهه‌ها نسل‌کُشی» متهم کرده و گفتند که هیچ عملیات مسلحانه‌ای، نمی‌تواند خشونت این کشور علیه فلسطینیان را توجیه کند.

با استفاده از گزارش خبرگزاری رویترز؛ س.ن/ک.ر

XS
SM
MD
LG