لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۳۷

اوسمار ویرا؛ اولین سرمربی برزیلی در تاریخ پرسپولیس


اوسمار لوس ویرا کمک مربی باشگاه پرسپولیس، تا پایان فصل به عنوان سرمربی این تیم منصوب شد تا اولین سرمربی برزیلی در تاریخ سرخپوشان باشد.

برانکو ایوانکوویچ به عنوان گزینه اصلی سرمربیگری مطرح بود اما با پاسخ منفی مجدد سرمربی کروات، اوسمار که از حمایت بازیکنان نیز برخوردار بود این سمت را به عهده گرفت.

او مرداد ۱۴۰۱ به پرسپولیس پیوست و در دوران سرمربیگری گل‌محمدی، مسئولیت طراحی و اداره تمرینات را به عهده داشت.

اوسمار ویرا در کادر فنی تیم‌های متعدد برزیلی عضویت داشته است. اولین تجربه‌اش به عنوان سرمربی، سال ۲۰۰۹ تیم بحران زدهٔ یوونتود در سری ب برزیل بود که در ۲۲ بازی فقط دو برد به دست آورد و به سری سوم سقوط کرد.

بهترین عنوان او، پیروزی در «جام برندگان جام» آمریکای جنوبی موسوم به رکوپا سودآمریکاناست. اینترناسیونال با هدایت او، ایندپندنت آرژانتین را برد که از ستارگانی چون گابریل میلیتو سود می‌جست.

مهم‌ترین دوران مربیگری‌اش باشگاه معتبر کورینتیانس است که از سرمربیگری جوانان تا هدایت تیم اصلی پیش رفت. او که پرسپولیس را کورینتیانس ایران نامیده، سال ۲۰۱۸ در ۲۵ بازی سکان هدایت این تیم را به دست گرفت و پس از حذف مقابل کولوکولو (شیلی) در کوپا لیبرتادورس، برکنار شد.

براگانیتو، اینترناسیونال و گوارانی دیگر تیم‌هایی هستند که اوسمار ۴۸ ساله پیش از پیوستن به پرسپولیس، سرمربی‌شان بوده است.

او اردیبهشت امسال به ایسنا گفت: «دوستانم در برزیل همیشه می‌پرسند زندگی در ایران چطور است؟ به خاطر فوتبال آمدم اما حالا شرایط متفاوت است. همسر و دخترم نیز هستند و عاشق ایران شده‌اند. دوست دارند اینجا باشد. ایران مثل برزیل و بقیه کشورها مشکلاتی دارد اما باید زندگی کرد و به سبک زندگی بقیه آدم‌ها احترام گذاشت. من با زندگی در ایران هیچ مشکلی ندارم.»

XS
SM
MD
LG