لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۳۹

زلنسکی پس از حمله گسترده روسیه به شبکه برق اوکراین: به پدافند هوایی نیاز داریم


زلنسکی روز پنجشنبه به لیتوانی سفر کرد
زلنسکی روز پنجشنبه به لیتوانی سفر کرد

مقامات کی‌یف اعلام کردند که زیرساخت‌های انرژی در مناطق مختلف اوکراین در شبانه‌روز گذشته بر اثر حمله گسترده پهپادها و موشک‌های روسیه آسیب دید.

فرماندهی جبهه جنوبی ارتش اوکراین روز پنج‌شنبه ۲۳ فروردین‌ اعلام کرد که یک حمله موشکی روسیه در ظهر روز گذشته در شهر میکولایف در جنوب کشور حداقل چهار کشته و پنج زخمی بر جای گذاشت.

همزمان مدیر شرکت دولتی برق اوکرنگرو اعلام کرد که طی شامگاه گذشته، پست‌های برق و همچنین تأسیسات تولید برق در مناطق مختلف اوکراین شامل کی‌یف، خارکیف، زاپوریژیا، اودسا و لویو هدف حملات موشکی و پهپادی روسیه قرار گرفتند.

در خارکیف، این حملات منجر به قطع برق حدود ۲۰۰ هزار نفر شده است.

یک نیروگاه حرارتی در حومه پایتخت اوکراین به طور کامل تخریب شده است.

در مسکو، وزارت دفاع روسیه مسئولیت «حملات گسترده» به تأسیسات نفت، گاز و برق اوکراین را بر عهده گرفت.

به گفته ارتش اوکراین، روسیه در حملات پنج‌شنبه، در مجموع از ۸۲ موشک و پهپاد استفاده کرده بود که اوکراین ادعا می‌کند توانسته ۱۸ موشک و ۳۹ پهپاد را رهگیری و منهدم کند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، با انتشار پیامی روی شبکه تلگرام، بار دیگر خواستار دریافت تجهیزات پدافند هوایی از هم‌پیمانان غربی‌اش شد و گفت: «به جای چشم‌پوشی و لفاظی، به ما تجهیزات دفاعی بدهید.»

زلنسکی روز پنج‌شنبه به لیتوانی سفر کرد تا با چند تن از رهبران اروپای مرکزی در یک نشست امنیتی گفت‌وگو کند.

اوکراین به دلیل مسدود شدن کمک شصت میلیارد دلاری آمریکا از سوی جمهوری‌خواهان کنگره این کشور به شدت دچار کمبود تجهیزات دفاعی شده است.

XS
SM
MD
LG