لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۳۰

حکم یک سال زندان دو مشاور میرحسین موسوی اجرا شد


علیرضا بهشتی شیرازی
علیرضا بهشتی شیرازی

علیرضا بهشتی شیرازی از مشاوران میرحسین موسوی از رهبران اعتراضات به نتایج انتخابات سال ۱۳۸۸، روز یکشنبه ۲۶ فروردین ماه برای اجرای حکم یک سال حبس تعزیری، به زندان منتقل شد.

آقای بهشتی شیرازی اردیبهشت ۱۴۰۲ پس از سخنرانی در «همایش گفت‌وگو برای نجات ایران» در در کلاب‌هاوس بازداشت و سپس با قرار وثیقه آزاد شده بود.

او در سخنرانی خود گفته بود که «بعد از حوادث سال گذشته پنجره اصلاحات کاملا بسته شده است و با وجود وضعیت به‌ظاهر آرام فعلی، تغییر، یک امر قطعی است و ما باید خودمان را برای آن آماده کنیم.»

آقای بهشتی‌شیرازی پیشتر سردبیری روزنامه کلمه سبز را برعهده داشت و در جریان اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ دوره‌ای نسبتا طولانی را در حبس گذراند.

روز شنبه ۲۵ فروردین ماه نیز حکم یک سال زندان «قربان بهزادیان‌نژاد»، فعال سیاسی به دلیل شرکت جلسه سخنرانی «گفت‌وگو برای نجات ایران» و به اتهام تبلیغ علیه نظام اجرا شد.

آقای بهزادیان نژاد پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ برای شرکت و سخنرانی در همایش «گفت‌وگو برای نجات ایران» در کلاب هاوس بازداشت و سپس با قرار وثیقه آزاد شد. این فعال سیاسی به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق شرکت در همایش گفتگو برای نجات ایران به یک سال حبس تعزیری محکوم شد، حکمی که عینا در دادگاه تجدید نظر تایید شد.

بهزادیان نژاد پیش از این یک بار پس از عاشورای سال ۸۸ بازداشت و به ۵ سال حبس محکوم و بعد از آن در سال ۹۹ و به دلیل بیانیه موسوم به «بیانیه ۷۷ نفر» به یک سال حبس محکوم شده بود.

XS
SM
MD
LG