لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۰۳

اعتراض شهروندان به حصارکشی در پارک لاله تهران


یکی از شهروندان تهرانی نگران قطع درختان کهنسال در پارک لاله تهران. پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت
یکی از شهروندان تهرانی نگران قطع درختان کهنسال در پارک لاله تهران. پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت

گزارش‌ها حاکی است که شماری از شهروندان در تهران در اعتراض به حصارکشی در پارک لاله تجمع اعتراضی کرده‌اند.

بر اساس اظهارات شاهدان و ساکنان اطراف پارک لاله، با استقرار کانکس در اطراف حریم پارک، این گمانه مطرح شده که قرار است در این قسمت ساخت‌وساز شده و درختان محوطه قطع شود.

گزارشی از شبکه خبری شرق نشان می‌هد که روز پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت، تعدادی از شهروندان تهرانی دلیل این حصارکشی و استقرار کانکس را از یکی از نیروهای خدماتی پرسیدند و گفته شد که امشب برق محوطه قطع شده و عملیات ساختمانی آغاز می‌شود.

به نوشته «شرق»، این شهروندان در پرس‌وجو از مدیر پارک و شهرداری منطقه این پاسخ را دریافت کرده‌اند که قرار است در این نقطه از پارک فرهنگسرا ساخته شود و درختان محوطه قطع می‌شوند.

محمدکریم آسایش، کنشگر و پژوهشگر شهری ۱۳ اردیبهشت نیز در شبکه اجتماعی ایکس تصاویری از تجمع شهروندان در پارک لاله در اعتراض به حصارکشی و تخریب فضای سبز توسط شهرداری تهران منتشر کرده است.

آقای آسایش با اشاره به تجمع خودجوش دوست‌داران محیط زیست برای جلوگیری از تخریب بیش از ۳ هزار مترمربع از فضای سبز بوستان لاله به بهانه ساختمان اداری شهرداری، فرهنگسرا، پایگاه فرهنگی و حتی استفاده تجاری نوشته است: «مسئله مخالفان، با ساخت و ساز پارک‌ها، اصل ساخت و ساز غیرقانونی در پارک است نه کارکرد آن مثلاً مسجد.»

پیش از این ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران، روز یک‌شنبه، ۱۹ اردیبهشت‌ماه، اعلام کرد که دو هزار درخت در راستای اجرای پروژهٔ عمرانی بسیج در منطقهٔ ۱۴ «جابه‌جا» شده‌اند. در بزرگراه صیاد شیرازی نیز برای ساخت یک زیرگذر تعداد قابل توجهی درخت جابه‌جا شد.»

کاهش فضای سبز در پایتخت در حالی اتفاق می‌افتد که تهران یکی از شهرهایی است که با بیشترین آلودگی هوا دست به گریبان هستند و در سال‌های گذشته بیش از خبر ایجاد فضای سبز، خبر قطع و «جابه‌جا کردن» درختان منتشر شده است.

این اخبار در حالی منتشر می‌شود که پس از طرح ساخت مسجد در پارک قیطریه، انتقادات شدیدی علیه علیرضا زاکانی، شهردار تهران، در فضای رسانه‌ای و مجازی ایران مطرح شده است.

XS
SM
MD
LG