لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۱۸

تجلیل از میرحسین موسوی در پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز


در ادامه پیام‌های تسلیت تشکل‌ها و گروه‌های سیاسی، به مناسبت در گذشت پدر میرحسین موسوی، مجمع روحانیون مبارز، نیز با صدور بیانیه‌ای درگذشت اسماعیل موسوی را تسلیت گفت و از میرحسین موسوی نیز تجلیل کرد.

مجمع روحانیون مبارز، که ریاست شورای مرکزی آن را، محمد خاتمی برعهده دارد، در بیانیه خود ضمن، ابراز «تاسف وتاثر» از مرگ اسماعیل موسوی، می‌گوید: «او حق بزرگی بر همه مردم این مرز و بوم داشت چرا که فرزندی در دامان خود تربیت کرد که در هشت سال دوران دفاع مقدس از هیچ تلاشی برای اداره هر چه بهتر کشور فرو گذار نکرد و مردم ایران همواره آن خدمات ارزنده را پاس داشته و خواهند داشت.»

میراسماعیل موسوی، پدر میرحسین موسوی، روز چهارشنبه در خانه خود در تهران و در حالی که نزدیک به ۵۰ روز از حصر و بازداشت خانگی میرحسین موسوی و زهرا رهنورد می‌گذرد، به دلیل کهولت سن از دنیا رفت.

نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی روز پنجشنبه همچنین در مراسم تشییع جنازه پدر میرحسین موسوی اخلال و از برگزاری مراسم ختم نیز جلوگیری کرده و چندین نفر را نیز بازداشت کردند.

اخلال در تشییع جنازه اسماعیل موسوی، و نیز ممانعت از برگزاری مراسم ختم وی درحالی است که، به نوشته سایت کلمه، وی با آیت‌الله خامنه‌ای نسبت فامیلی داشته و پیش از انقلاب نیز در خانه خود به وی مدتی پناه داده بود.

آنچنان که سایت کلمه گزارش داده است ماموران امنیتی حتی در برگزاری نماز میت در بهشت زهرا نیز اخلال کرده و جنازه اسماعیل موسوی را برای مدتی از خانواده دور نگه داشته‌اند.

اسماعیل موسوی، در کنار نوه‌اش علی موسوی، که در عاشورای سال ۸۸ کشته شد، در قطعه ۹ بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

پیشتر شخصیت‌های دینی و سیاسی در پیام‌هایی درگذشت پدر میرحسین موسوی را تسلیت گفته‌ بودند که در این میان ازجمله پیام اکبر هاشمی رفسنجانی، با واکنش روزنامه کیهان و ایران مواجه شد.

کیهان صدور پیام تسلیت از سوی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را نشان دهنده اصرار اکبر هاشمی رفسنجانی به «عدم مرزبندی با فتنه ۸۸» خوانده و روزنامه ایران نیز از تقدیر هاشمی رفسنجانی از میرحسین در این پیام انتقاد کرده است.

آیت‌الله یوسف صانعی، آیت‌الله بیات زنجانی، آیت‌الله دستغیب و آیت‌الله موسوی اردبیلی، محمد خاتمی، حسن خمینی و احمد منتظری ‌از جمله شخصیت‌هایی هستند که درگذشت اسماعیل موسوی را تسلیت گفته و از نقش خانواده وی تجلیل کرده‌اند.
XS
SM
MD
LG