لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۰۶

آیت‌الله خامنه‌ای: اگر اختلافی هم هست نباید جلوی مردم اخم کرد


همزمان با ادامه اختلافات پيش آمده در مورد حيدر مصلحی، وزير اطلاعات، آيت الله علی خامنه‌ای روز يکشنبه با اشاره به آنچه «تلاش رسانه‌های بيگانه برای بزرگنمايی برخی اختلاف نظرها» ناميد، گفت: «نبايد از گفته‌ها و يا نوشته‌های ما برداشت اختلاف شود و اگر هم اختلاف نظری است، نبايد جلوی مردم اخم کرد و بهانه به دست رسانه‌های بيگانه داد.»

اين در حالی است که محمود احمدی نژاد، رئيس جمهوری اسلامی ايران، روز يکشنبه در جلسه هيئت دولت شرکت نکرده است.

سخنان رهبر جمهوری اسلامی، که در ديدار با وزير کشور و فرماندهان نيروی انتظامی بيان شد، آخرين مورد از اظهارنظرهای او در مورد اختلافات ميان دولت و بخش بزرگی از اصولگرايان، به ويژه پس از ماجرای استعفای حيدر مصلحی از وزارت اطلاعات در روز ۲۸ فروردين است.

در آن تاريخ، دفتر رياست جمهوری اعلام کرد که حيدر مصلحی از تصدی وزارت اطلاعات کناره‌گيری کرده و محمود احمدی‌نژاد نيز با پذيرش اين استعفا، وی را به عنوان مشاور امور اطلاعاتی خود برگزيده است.

به دنبال انتشار اين خبر، آيت الله خامنه‌ای ضمن مخالفت با کناره‌گيری حيدر مصلحی از سمت خود، از ادامه کار وی در وزارت اطلاعات حمايت کرد و بدين ترتيب، حيدر مصلحی در سمت خود ابقاء شد.

رهبر جمهوری اسلامی پس از آن نيز اعلام کرد که بنا ندارد در کارهای دولت دخالت کند، اما در اين مورد که به گفته او «چندان هم مهم » نيست، احساس کرد که از «مصلحت بزرگی» غفلت شده است.

در اين ميان، از زمان انتشار اخبار در مورد ابقای وزير اطلاعات، محمود احمدی‌نژاد هنوز واکنشی علنی نشان نداده و خبر پذيرش استعفای آقای مصلحی نيز همچنان در پايگاه اطلاع‌رسانی رياست جمهوری در دسترس است.

اين رفتار محمود احمدی‌نژاد، انتقاد مجلس را به همراه داشت و ۲۱۶ تن از نمايندگان، در نامه‌ای خواستار موضع‌گيری صريح او در حمايت از حيدر مصلحی شدند.

در همین حال، جلسه هيئت دولت در حالی بعد از ظهر يکشنبه با غيبت محمود احمدی‌نژاد برگزار شد که حيدر مصلحی، وزير اطلاعات، که مسئله ابقای وی به کشمکش ميان دولت و مجلس بدل شده است در اين جلسه حضور يافت.

برخی از وب‌سايت‌های خبری شرکت نکردن محمود احمدی‌نژاد در جلسه هيئت دولت را ادامه اختلاف نظر ميان وی و رهبر جمهوری اسلامی بر سر ابقای حيدر مصلحی در وزارت اطلاعات ارزيابی می‌کنند.

در حالی که اصولگرایان با اختلاف درونی مواجه‌اند حجت‌الاسلام سعیدی، نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در سپاه پاسداران نیز خواستار روشن کردن این اختلافات برای نیروهای سپاهی شده است.

حجت‌الاسلام سعیدی روز شنبه گفت: «الان با سخت‌ترین و پیچیده‌ترین شرایط روبرو هستیم، بین اصولگرایان با اصولگرایی تفاوت دارد، باید این تفاوت‌ها برای پاسداران شفاف و روشن بیان شود.»

نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در سپاه تاکید کرد: «امروز وضعیت اصولگرایان با ابتدای کار تفاوت کرده است، نمی‌توان چشم خود را در برابر اشتباهات برخی از کسانی که با عنوان اصولگرایی وارد عرصه سیاست شده‌اند، بست و چیزی به زبان نیاورد.»

XS
SM
MD
LG