لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۵۳

هفته سی و چهارم ليگ برتر؛ توقف استقلال، ذوب‌آهن نايب قهرمان ليگ شد


صمد مرفاوی پس از پایان بازی استقلال و پیکان استعفا کرد.
صمد مرفاوی پس از پایان بازی استقلال و پیکان استعفا کرد.
نهمين دوره ليگ برتر فوتبال ايران، جام خليج فارس، با نايب قهرمانی ذوب آهن به پايان رسيد تا پس از قهرمانی زود هنگام سپاهان، اصفهان شهر برتر فوتبال ايران باشد.

استقلال برتری يک بر صفر در خانه پيکان قزوين را با تساوی يک بر يک از دست داد تا ذوب آهن با پيروزی قاطع سه بر صفر بر ملوان در اصفهان،۶۱ امتيازی و نايب قهرمان شود. استقلال با۵۹ در رده سوم قرار گرفت و در صورتی که در ليگ قهرمانان آسيا سهميه ايران از چهار تيم کاهش يابد استقلال نخستين قربانی خواهد بود.

استقلال در ورزشگاه پرتماشاگر قزوين در حالی نيمه نخست را برتر از ميزبان بود که نيمکتی ضعيف داشت. در دقيقه ۳۲ اين نيمه ضربه دقيق آزاد خسرو حيدری از راست با ضربه سر تماشايی پژمان منتظری در دروازه ياران حميد درخشان جای گرفت. پيش از اين گل هم ضربه سر سياوش اکبرپور به روی ديرک افقی دروازه فرود آمد.

تعويض اجباری و گل وحيد طالب لو

در دقيقه ۲۰ در برخورد ساده ای بين محمد محمدی، دروازه بان استقلال و عباسفرد، مهاجم پيکان رخ داد، محمدی چنان مصدوم شد که پس از نه دقيقه مداوا نتوانست خود را بازيابد و جايش را پس از مدتها به طالب لو ناآماده داد. طالب لو در دقيقه ۸۵ در حضور ناگهانی دقيقی در جلو دروازه اش دفعی ناقص روی توپ داشت و با وجودی که عمران زاده با برگردان توپ را از روی خط دروازه باز فرستاد، با مشت آن را وارد دروازه خود کرد.

با تساوی استقلال و از دست رفتن عنوان نايب قهرمانی، صمد مرفاوی سرمربی استقلال در نشست خبری با خبرنگاران ضمن اعلام استعفايش گفت:« خوشحالم که صمد مرفاوی هستم. نه ژنرالم، نه سلطانم و نه امپراتور... در تلويزيون کارشناسانی عليه من موضع گرفتند که مشاور تيم‌های ديگر بودند. به عنوان يک خدمتگزار می ‌گويم که ديگر سرمربی استقلال نيستم و استعفا می ‌دهم».

تيم ذوب آهن در پيروزی قاطع سه بر صفر بر ملوان توسط فرشيد طالبی در دقيقه ۳۰، خوآن ايگور کاسترو در دقيقه ۶۰ و محمدرضا خلعتبری در دقيقه ۶۷ (پنالتی) به دروازه تيم بندر انزلی دست يافت و در هفته ای حساس رده دوم را از استقلال پس گرفت.

در پايانی پرگل برای ليگ، مس تيم حذف شده ابومسلم را در کرمان پنج بر دو له کرد تا حضور آخر تيم مشهدی در ليگ برتر تلخ باشد. تيمهای مقاومت شيراز و استقلال اهواز هم حذف شدند، اما سه تيم صعود کرده سال پيش – استيل آذين تهران، تراکتورسازی تبريز و شاهين بوشهر در ليگ برتر پابرجا ماندند و حتی دو تيم اولی جايگاه خوبی داشتند.
XS
SM
MD
LG