لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۳۳

هفته سی و سوم ليگ؛ شکست پرسپوليس و پيروزی ديرهنگام استقلال


در هفته سی و سوم ليگ برتر فوتبال ايران، جام خليج فارس، مدعيان رده دوم روز سختی را گذراندند و در حالی که استقلال با تک گل دقيقه ۳ + ۹۰ فرهاد مجيدی راه آهن را شکست داد، پرسپوليس در خانه ابومسلم سقوط کرده، سه بر يک شکست خورد.

تک گل ديرهنگام استقلال به دنبال يک ضربه آزاد دقيق خسرو حيدری و ضربه سر عالی کاپيتان فرهاد مجيدی بدست آمد. پيش از اين گل فرياد نارضايتی هواخواهان استقلال به آسمان رفته بود و درگيری لفظی فرهاد مجيدی از داخل زمين با صمد مرفاوی، سرمربی استقلال در کنار زمين با حمايت هواداران از مجيدی همراه شد. گل مجيدی در لحظه هايی که بازی با تساوی بدون گل کمترين فاصله را داشت، می تواند پی آمدهايی از درگيری لفظی کاپيتان و سرمربی داشته باشد.

مرفاوی در نيمه دوم آرش برهانی را به زمين فرستاد و بازيکنی که در گلزنی ناموفق بود در همان ابتدا با ايجاد نخستين خطر بازی، استقلال را به تلاش بيشتر واداشت.

استقلال با اين پيروزی با ارزش ۵۸ امتيازی و همسان با ذوب آهن شد ولی به لحاظ تفاضل گل بهتر به رده دوم صعود کرد.

مسابقه سرد و محتاطانه دو تيم استقلال تهران و راه آهن تهران در حالی نيمه نخست بدون گل مساوی به پايان رسيد که رقيبان اين دو تيم در خانه حريفان ۴۵ دقيقه نخست را باخته بودند.

سپاهان آسوده از بدست آوردن مقام قهرمانی، با گلهای دقيقه سوم و ۸۸ ابراهيم توره دو بريک پيکان را شکست داد. پيش از پايان نيمه نخست ياران حميد درخشان توسط عليرضا عباسفرد در دقيقه۳۱ نتيجه را برابر کرده بودند. در فولادشهر اصفهان جای خالی در ورزشگاه نبود. سپاهان ۶۶ امتيازی شد.

پرسپوليس در همان نيمه نخست بازی را سه بر يک به ابومسلم باخت. گل سوم ابومسلم از نقطه پنالتی با نمايش و تظاهر مهاجم ابومسلم به خطای عليرضا حقيقی، دروازه بان پرسپوليس بدست آمد. اما در بازی ناموفق پرسپوليس، ابومسلم به تمامی سزاوار پيروزی بود.

جلسون در دقيقه ۱۵، جواد ضيغمی در دقيقه ۱۹ و رضا ناصحی در دقيقه ۳۰ از نقطه پنالتی برای ابومسلم سقوط کرده گل زدند و تک گل پرسپوليس را سپهر حيدری با شيرجه و ضربه سر در دقيقه ۱۸ به ثمر رساند.

پرسپوليس با ۵۲ امتياز به رده چهارم سقوط کرد.

در اهواز هم ذوب آهن با يک گل نيمه نخست را با شکست در برابر فولاد سپری کرد. غلامرضا رضايی، مهاجم ملی پوش پيشين تيم صبای قم در دقيقه ۳۴ فولاد را پيش انداخت. اما ذوب آهن در نيمه دوم توانست توسط فرشيد طالبی در دقيقه ۷۷ بازی را يک بر يک کند.

استيل آذين با تک گل مهدی مهدوی کيا در دقيقه ۳۳ يک بر صفر نيمه نخست را از مس کرمان پيش افتاد. اما مس در نيمه دوم با گل ادينيو در دقيقه ۷۱ با بازی بازگشت و به تساوی يک بر يک رسيد.

سايپا سه بر صفر پاس را شکست داد. امين منوچهری در دقيقه های ۳۹ و ۴۸ و کريم انصاری فرد در دقيقه ۸۴ برای سايپا گلزنی کردند.
در پيروزی سه بر يک صبای قم در خانه ملوان بندر انزلی، امير حسين فشنگچی در دقيقه ۲۲، ديه گو کلمنتو در دقيقه ۴۶ و ابوالفضل حاجی ‌زاده در دقيقه ۹۰ برای صبا گل زدند و مهران جعفری در دقيقه ۴+۹۰ تک گل ملوان را به ثمر رساند.

شاهين بوشهر با تک گل منصور تنهايی در دقيقه ۷۲ در زمين تيم مقاومت شيراز پيروز شد و با امتياز از منطقه خطر سقوط تا حدی فاصله گرفت.

با سقوط تيمهای ابومسلم و استقلال اهواز، يک تيم ديگر هم سقوط خواهد کرد. استقلال اهواز هم در خانه تراکتورسازی با يک گل ديرهنگام در دقيقه ۷+۹۰ دو بر يک شکست خورد، اما گل مهرداد پولادی از فاصله دور برای تراکتورسازی از زيبايی های اندک اين بازی بود. اهوازيها بسيار با روحيه بازی کردند گل تساوی بخش آنان را شريفات زد و گل پيروزی بخش تبريزيها را نيز پولادی به ثمررساند
XS
SM
MD
LG