لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۲۰

رکورد تماشاگر برای تساوی تراکتور با پرسپوليس


در رويارويی دو تيم تراکتورسازی و پرسپوليس در شروع هفته سی و يکم ليگ برتر فوتبال ايران، جام خليج فارس، آن چه بيش از تساوی يک بر يک دو تيم پر طرفدارجلب نظر کرد، رکورد حضور تماشاگران در ورزشگاه بزرگ تبريز بود.

در نيمه نخست پرسپوليس تحت تاثير تماشاگر پرخروشی بود که آن قدر کوبيد تا به گل رسيد. در ورزشگاه ۷۰۰۰۰ نفری تبريز گوينده تلويزيونی جمعيت در ورزشگاه، بيرون از ورزشگاه و روی تپه های اطراف را ۱۲۰۰۰۰ نفر اعلام کرد!

در پی سيل حمله های تراکتورسازی سرانجام فرهاد خيرخواه در دقيقه ۳۸ از ناهماهنگی دروازه بان و مدافعان پرسپوليس و اشتباه جلال اکبری سود برد و خطری را که عرفان اولروم پايه گذار آن بود، به گل برتری تيم ميزبان بدل کرد.

پيش از اين گل تيم تراکتورسازی با حمله های پياپی، و بيشتر از جناح چپ، بارها دروازه تيم پرسپوليس را به خطر انداخته و شليک مهرداد پولادی در دقيقه سی و يکم زنگ خطر را برای تيم تهرانی به صدا در آورده بود.

تراکتورسازی در غياب ابراهيمی، بهترين گلزن و بازيکن سه اخطاره، يک بازی سراسر تهاجمی را در برابر تيمی به نمايش گذاشت که علاوه بر کاپيتان کريم باقری، بازيکنانی چون شيث رضايی، ميثم بائو و عادل کلاه کج را به همراه نداشت. در چنين شرايطی مردان پرسپوليس تا پيش از خوردن گل هيچگاه حضوری جدی در مقابل دروازه مهدی ثابتی نداشتند. اما در نيمه دوم پرسپوليس تا ثانيه آخر زهردار نشان داد.

در نيمه دوم علی دايی، سرمربی پرسپوليس کريم باقری را به زمين فرستاد و حضور او با خوديافتگی بازيکنان از خروش تماشاگران، باعث شد تا پرسپوليس ميل به بازی تهاجمی را بدست آورد و علاوه بر گل بارها نيز خطر ساز شود.

پرسپوليس در نيمه دوم تهاجمی آغاز کرد و با حفظ بازی رو به جلو تراکتورسازی، بازی حالت جالب و مهيجی به خود گرفته بود که در دقيقه ۵۴ پاس تماشايی و عالی محسن خليلی را هادی نوروزی با شليکی دقيق از جناح چپ محوطه جريمه به گل تساوی بخش پرسپوليس بدل ساخت.

برای پرسپوليس امتيازهای اين مسابقه برای حفظ رده سوم جدول رده بندی در رقابت با استقلال تهران بسيار مهم بود.

در حاشيه

پيش از شروع مسابقه خبرگزاری دانشجويان ايران، ایسنا، از حضور ۷۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه بزرگ و هنوز ناتمام تبريز و تشويق و هياهوی بسيار شديد علی دايی، سرمربی و کريم باقری، کاپيتان تيم پرسپوليس از سوی اين تماشاگران خبر داد. اين دو این بازیکنان آذری هستند و باقری برخاسته از تبريز و تيم تراکتور سازی است. به گفته مسوولان باشگاه تراکتورسازی تشويق‌ تماشاگران و سروصدای آنها نسبت به بازيهای خانگی گذشته اين تيم بی ‌سابقه بود.

مجتبی شريفی، رييس کميته انضباطی فدراسيون فوتبال به عنوان ناظر ويژه بازی تراکتورسازی - پرسپوليس در ورزشگاه بود. او پيش از مسابقه مساله تبانی در مسابقه تراکتورسازی با ابومسلم در مشهد را اثبات نشده اعلام کرد.

ده درصد سکوهای ورزشگاه که بايد به هواداران تيم مهمان (پرسپوليس) تعلق می گرفت، سراسر به تماشاگران هوادار تيم تراکتورسازی واگذار شد.

خبرگزاری ايسنا اعلام کرد که شب پيش از بازی تعدادی از تماشاگران هوادار تيم تراکتورسازی سوار بر موتور در اطراف هتل محل اسکان کاروان تيم پرسپوليس ايجاد سر و صدا کردند که به گفته مسوولان تيم پرسپوليس تا پاسی از شب ادامه داشت و سرانجام با دخالت مسوولان باشگاه تراکتورسازی پايان يافت.

بازيکنان پرسپوليس: عليرضا حقيقی – عليرضا محمد، سپهر حيدری، مجتبی شيری، جلال اکبری – تياگو فراگو، حسين بادامکی (کاپيتان)، مهدی شيری (از نيمه دوم کريم باقری)، هوار ملامحمد – هادی نوروزی و محسن خليلی. سرمربی: علی دايی

سایر نتایج

تيم استيل آذين در ورزشگاه اکباتان تهران با تيم قعرجدولی ابومسلم ديداری بدون گل داشت. استيل آذين با ۴۹ امتياز بعد از تيمهای سپاهان، ذوب آهن، پرسپوليس (۵۱ امتياز) و استقلال همچنان رده پنجم را دارد.

ملوان انزلی در خانه اش يک بر صفر استقلال اهواز را مغلوب کرد و پيکان در قزوين دو بر صفر ازشاهين بوشهر شکست خورد.

فولاد در اهواز بازی دو بر صفر باخته را به پيروزی سه بر دو بر پاس همدان بدل کرد. و مقاومت در شيراز چهار بر يک از صبای قم شکست خورد.
در سه مسابقه باقی مانده از هفته سی و يکم ليگ برتر، در بعد از ظهر دوشنبه استقلال تهران نبردی حساس در ورزشگاه آزادی با ذوب آهن اصفهان دارد. سپاهان اصفهان ميزبان راه آهن است و سايپا مس کرمان را ميزبانی می کند.
XS
SM
MD
LG