لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۲

رقابت‌های حزب دموکرات؛ جو بایدن فاصله خود را با برنی سندرز بیشتر کرد


جو بایدن
جو بایدن

جو بایدن، معاون سابق رئیس جمهوری ایالات متحده، سه شنبه ۲۷ اسفند در ادامه انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌های آمریکا توانست در ایالت فلورید، ایلینویز و آریزونا به پیروزی برسد.

به گزارش رویترز، با توجه به نتیجه انتخابات‌های سه‌شنبه، جو بایدن فاصله خود را با برنی سندرز برای تعیین نامزد نهایی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری بیشتر کرده است.

با شمارش آرا ۹۳ درصد آرا در ایالت فلوریدا جو بایدن با ۶۱ درصد آرا از برنی سندرز با ۲۳ آرا پیشی گرفته است.

در ایالت ایلینویز نیز با شمارش ۸۸ درصد آرا جو بایدن با ۵۹ درصد از برنی سندرز با ۳۶ درصد آرا پیش افتاده است.

انتخابات مقدماتی ایالت آریزونا نیز پایان یافته است و شمار آرا در این ایالت آغاز شده است. با شمارش ۶۷ درصد آرا در این ایالت جو بایدن با ۴۲ درصد آرا پیشتاز است. برنی سندرز نیز با ۲۹ درصد آرا در رتبه دوم قرار دارد.

جو بایدن ، معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا، امیدوار است با پیروزی‌هایی که کسب کرده است٬ چنان فاصله اش را با برنی سندرز زیاد کند که عملا از هم اکنون به عنوان نامزد نهایی حزب دموکرات برای رقابت با دونالد ترامپ در سوم نوامبر سال جاری معرفی شود.

رویترز می‌گوید، پیروزی‌های آسان جو بایدن به در انتخابات‌ سه شنبه نشان می‌دهد که رای دهندگان دموکرات آماده‌اند تا برای مبارزه با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا متحد شوند، در همین حال فشار بر برنی سندرز برای کناره گیری از رقابت‌های حزب دموکرات افزایش یافته است.

این گزارش می‌افزاید، برخی از دموکرات‌ها بر این باورند که رقابت طولانی برنی سندرز، ۷۸ ساله،‌ با هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ تا آخرین روز این انتخابات مقدماتی این حزب یکی از دلایل شکست خانم کلینتون نامزد نهایی دموکرات در انتخابات این سال بود.

جو بایدن، ۷۷ ساله٬ شامگاه سه شنبه از خانه خود در پیامی ویدئویی گفت، با توجه شیوع ویروس کرونا تجمع انتخاباتی برگزار نکرده است.

وی در این پیام ویدئویی از گفت که پیام جوانان حامی برنی سندرز را شنیده است و می کوشید آنها را در نظر بگیرد.

جو بایدن همچنین گفت، هدف من به عنوان نامزد انتخابات این است که حزب خود و ملت را متحد کنم.

نامزد نهایی حزب دموکرات در انتخابات مقدماتی نیازمند کسب ۱۹۹۱ نماینده از ۳۹۷۹ نماینده نیابتی (دلگیت) است. این دلگیت‌ها تابستان آینده در مجمع ملی حزب دموکرات جمع خواهند شد تا نامزد نهایی حزب را برای ریاست جمهوری تعیین کنند.

به گزارش رویترز، جو بایدن هم اکنون در حدود ۱۸۰ نماینده از برنی سندرز پیش است.

XS
SM
MD
LG