لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۱۰

پیروزی قاطع جو بایدن در میشیگان و دو ایالت دیگر


جو بایدن توانست با اختلاف در ایالت میشیگان از برنی سندرز پیشی بگیرد.
جو بایدن توانست با اختلاف در ایالت میشیگان از برنی سندرز پیشی بگیرد.

جو بایدن، معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا سه شنبه ۲۰ اسفند در ادامه انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌های آمریکا توانست در چند ایالت دیگر از جمله میشیگان به پیروز برسد و فاصله خود را با برنی سندرز بیشتر کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، جو بایدن با حمایت آفریقایی تبارها توانست با اختلاف زیاد در ایالت های میشیگان، میسیوری و می سی سی پی به پیروزی برسد.

طبق این گزارش، سناتور برنی سندرز این شانس را داشت که در ایالت‌های غربی آمریکا یعنی آیداهو، داکوتای شمالی و واشینگتن فاصله خود را جو بایدن کم بکند، اما شکست در میشیگان با بیشترین نماینده نیابتی (دلگیت) برای او گران تمام شد.

انتظار این بود که برنی سندرز همانند سال ۲۰۱۶ در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات بتواند در میشیگان به پیروزی برسد. اما جو بایدن با اختلاف بسیار از برنی سندرز پیشی گرفت.

روند انتخابات مقدماتی حزب دموکرات برای جو بایدن با نوسان شدید همراه بوده است. تا دو هفته پیش،‌ ستاد انتخاباتی او در آستانه فروپاشی قرار داشت.

در آغاز رقابت‌های مقدماتی حزب دموکرات، برنی سندرز نمایشی چشم‌گیر در ایالت های آیوا، نیوهمپشایر و نوادا داشت.

اما با انتخابات مقدماتی در کارولینای جنوبی ورق به نفع جو بایدن برگشت. در این انتخابات با حمایت آفریقایی تبارها، جو بایدن با اختلاف به پیروزی رسید.

سه روز پس از این انتخابات، جو بایدن همچنین در انتخابات مقدماتی هفته گذشته موسوم «سه‌شنبه بزرگ» توانست در ۱۰ ایالت از ۱۴ ایالتی که انتخابات در آنها برگزار شد، به پیروزی برسد.

به رغم ادامه مبارزات انتخاباتی حزب دموکرات، نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا باعث شد که برنی سندرز و جو بایدن تجمع های انتخاباتی خود را در ایالت اوهایو لغو کنند.

جو بایدن در سخنرانی خود در شامگاه سه شنبه در فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا تاکید کرد هدف او متحد کردن مردم و حزب دموکرات است.

جو بایدن در این سخنرانی گفت که به همراه برنی سندرز می توان در انتخابات سراسری در ماه نوامبر دونالد ترامپ را شکست داد.

ستاد انتخاباتی برنی سندرز اعلام کرده است که او سخنرانی در شب سه شنبه انجام نخواهد داد. سی ان ان می گوید، اقدام برنی سندرز در عدم سخنرانی به نظر کم سابقه است.

XS
SM
MD
LG